Direktlänk till inlägg 12 juni 2011

Fullt upp

Av Linn Mörtzell - 12 juni 2011 09:47

Har sannerligen varit full huggning den senaste veckan. Började med att jobba långpanna mån-tor. Hann ungefär bara hem, duscha, se ett avsnitt av Solsidan på datorn innan jag somnade för att få ihop någon timmas sömn innan det var dags att återgå till arbetet. Anledningen till detta var att vi haft studentmiddag för flygeleverna ute på flyget. Under veckan som vi slitit häcken av oss har högsommarvärmen anlänt. Ni kan ju gissa hur varmt det blir i ett kök. Phuu!


 



På fredag kompade jag dock ut tidigt för att kunna åka & kika på svågern (heter det så??) som tog studenten. Grattis än en gång Emil! Efter det  åkte vi hem. Jag slängde mig i gräset, medans Mattias startade grillen. Käkade rensteksrulle, hemgjord potatissallad, grillad kyckling & spetspaprika. Mumma! Efter det blev det pannacotta med blåbär. 


Grattis än en gång..  


Igår då  jag slog upp mina små blå strålade solen återigen. Jag blir nästan lite stressad då jag får dåligt samvete om jag sover för länge. Har inte tid, måste uuuut! Kastade på mig nå gamla trasor, borstade tänderna & hällde i mig en kaffekopp. Efter det bar det av ut på samhället. Gick in på Linkan & köpte ett par leggings (ovanligt?). Dom går åt som smör i solsken! När jag kom hem slängde jag mig på en soldyna & försökte få lite färg. Härligt!


När klockan närmade sig 15.00 blev det plötsligt bråttom. Skulle vara ute på flyget för personalfest redan klockan 17.00 Slängde mig i duschen varpå jag gjorde mig klar. Hann få i mig en cider innan. Det var en lyckad kväll med mingel, grillat, tipsprommis..& icke att förglömma..grävmaskinskörning för oss damer :P Roligt att få testa! Lär ju knappast hända igen kan jag tänka mig? Heh..


         


Då vi kom hem inatt var det fruktansvärt varmt inne. Eftersom Mattias typ dött nattetid (han har lagt sig på golvet brevid sängen) så satte vi en fläkt vi hittade i källaren på byrån brevid sängen. Jag vaknade vid 05-snåret & kunde inte i min vildaste fantasi förstå vem i helvete som klipper gräset så tidigt!..jag somnade dock om snabbt & insåg några timmar senare (när alkoholen gett vika) att det var fläkten som surrat. Paha! 

Mår iallafall bra idag. Inte det minsta bakfull, men tokhungrig. Väntar på att Frasses ska öppna så vi kan käka den sedvänliga Dagen-Efter-Burgaren. Mums..


Idag är det molnigt ute, har regnat tydligen..fattar inte hur det hunnit göra det. När vi kom hem inatt var de alldeles klart på himlen. Det var ju nyss! Nåväl, nu hinner man ta tag i lite inomhussysslor som kommit lite efter då solen varit framme :) Kryper nog ner med gubben i soffan & gluttar en film. Mysigt..


Nä, nu hör jag att de åskar. Jag drar!

Tjingeling..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Mörtzell - 15 april 2012 08:13

Godmorgon i stugan..   Har varit allmänt less bloggen då det känns som jag bara matar ut samma saker mest hela tiden. Dock har jag under uppehållet fått en & annan kommentar om att det faktiskt finns folk som ändå tycker jag skriver bra. Det är j...

Av Linn Mörtzell - 19 februari 2012 09:08

Vaknade upp i ett vinterland. For real. Vi har haft riktigt busväder i dagarna två & snön VRÄKER ner. Fifan. Känns som vilken decemberdag som helst? Har ganska nyvaknat & slurpar kaffe i väntan på damernas alpina på televisionen. Go Vonn! Hade tänkt ...

Av Linn Mörtzell - 12 februari 2012 18:37

Idag klev vi upp i god tid. 07.05 stod frullen klar & vi käkade, samt såg tv i godan ro. Efter detta var det dags att klä sig för en dag i backen. Kokade oss lite varm Obo`y & bredde lite mackor & packade ner i väskan. Åkte dock inte iväg på någon lå...

Av Linn Mörtzell - 11 februari 2012 17:41

Denna dag har sannerligen gått i lugnets tecken. Slog upp mina blå vid 07.30 & fick för mig att kliva upp. Det är ju rena rama sovmorgonen när man är van att klockan ringer runt 05-snåret. Fick dock order av gubben att ligga kvar & försöka sova ut (l...

Av Linn Mörtzell - 9 februari 2012 20:03

Idag var jag hemma i tid för första gången på vad som kan kännas som evigheter. Landade i Bondstan strax efter 15-snåret & det slår mig att det fortfarande är ljust ute! Glad i hågen gick jag in en tväris för att släppa ut lill-vovven samt göra käk å...

Ovido - Quiz & Flashcards