Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Linn Mörtzell - 6 juni 2011 19:20

Hade tänkt cykla iväg & sola idag innan jobbet då vi inte började förrän 08.00, men sängen var alldeles för varm & skön. Klev upp i godan ro & fixade iordning mig istället. Hade en stund över innan jag skulle åka. Blev uttråkad & gick upp & väckte gubben :P Hans första fråga var hur många hinkar kaffe jag hivat i mig under timmen jag varit uppe. Wonder why? Pigg som är lärka!


Åkte iväg & gjorde några timmars jobb. Känns bra nu i efterhand att vi gjorde det. Det var rätt beslut om än det kändes jäkligt tungt, speciellt igår. Söndagsångesten låg som ett stort mörkt moln över mig hela gårdagen. Nåväl, vi var hemma redan vid 12-tiden.


Upptäckte att under tiden jag jobbat hade det hunnit bli sommar ute. Yaaay! Direkt jag anlände hem till vårt älskade Bonstan slängde jag mig i gräset. Bikinimode-ON.

Låg & tittade..men framförallt lyssnade när pojkarna jobbade ute på gården. Bytte grillplats & grävde bort ungefär fyrtiosju ton sandlåda...ink. borrkax (stava??). Dom var så duktiga så! Det var dock inte vovven..hon rymde 2ggr, sprang i nysådda gräsfrön & var allänt tjurig ^^ Innan dumheterna började fick hon dock bada i poolen. Tror tusan det blev lite av en hit? :)

Låg ute i gräset ungefär fem timmar. Gick in & kastade på mig lite mer kläder & åkte för att köpa kycklingsallad..eller ja, ingredienser till kycklingsallad iaf. Dränkte min i vinäger. Är det något jag är beroende av så är det vinäger i alla de former. Skulle seriöst kunna dricka`t!


Nu sitter jag här & har klunkat i mig vad som känns som en hel vattenkran. Inte ett dugg törstig egentligen, men huvudet är tungt som sten. Rookie? ;P Får skylla på att det är första riktigt varma sommardagen för i år..dessutom somnade jag (i smyg) en stund i gräset. Kastar in lite bilder från dagen..


                  


        
 



Någon som beställt kaffe hos www.kaffe-discount.se ? Det har iallafall jag gjort..men inga varor har dykt upp..heh. Jag börjar ha allvarlig brist på kaffe här hemma, & affärerna har inte mycket gött att erbjuda, förutom espresson. 


Nä, dags att slänga sig i duschen! 


Ovido - Quiz & Flashcards