Alla inlägg den 30 juni 2011

Av Linn Mörtzell - 30 juni 2011 19:17

Senaste dagarna har varit fullspäckade med både ditt & datt samtidigt som jag lidit av världens pms. Stackars gubben här hemma har inte haft det lätt! Tydligt är det dock att vi kan varrandra utan & innan. Ibland känns det som Mattias känner mig mer än vad jag själv gör. På riktigt. Sötnöten min..

Igår när jag vaknade hade gubben redan hunnit kila iväg till jobbet. Jag möttes dock av denna lilla lapp -->   



Ganska gulligt tyckte jag. Han vet hur en pms-kärring ska tas! ;P Så gårdags-dagen spenderades med mig. Egentid. Lade mig i gräset & solade några timmar, duschade & promenerade sen runt lite på samhället. Shoppade lite, kikade på folk & bara mös. Gick in & hälsade på en sväng inne på Ica innan jag började vandra hemöver. Fick sällis av en arbetskollega en liten bit av vägen.


När jag kom hem började jag med "projekt trappmålning". Slipade, slipade & slipade med våran lill-slip. När gubben kom hem & började slipa likaså, dröjde det inte länge innan repliken jag väntat på anlände: "Det här går ju aldrig.."

Som tur var fick vi tag i en riktig racer-slip ganska omgående. Då gick det undan må ni tro! Vi höll på fram till 01-tiden på natta. Men då hann jag få väck det mesta av dammet åxå..


 





Denna dag började med frulle framför tv:n. Efter det hann vi besöka A-färg, Traktor & husvagnsservice, Flyget, Ica, Fiskimport för att slutligen landa på Teckan för att käka mjukglass. 

När vi kom hem sådde vi gräs på sista kalfläcken. Äntligen är den biten ett avslutat projekt :) Kändes som musten gick ur mig, så lade mig ner & solade lite. Meningen var att jag idag skulle hunnit med åtminstone ett varv färg på trappan. Men jag har precis tvättat med målartvätten. Nu ska det torka..

Är helt slut i kroppen & har ont i magen. Så ikväll tillåter jag mig att ligga på latsidan. Kanske det har varit lite väl intensiva dagar denna vecka ändå? Skulle visst bli sämre väder imorgon, så då har jag gott om tid att måla & grejsa på..


Nä, vila var det ja..


Släng gärna in en kommentar så att man faktiskt vet att det finns folk som läser :) Vore kul tycker jag!


Hejs..  


 


Ovido - Quiz & Flashcards