Alla inlägg den 27 juni 2011

Av Linn Mörtzell - 27 juni 2011 21:31

Nu har vi precis käkat klart här hemma..det blev en nog så sen middag idag. Tacos stod på menyn. Skulle kunna somna..typ..nu?


Det gick finemang på röntgen. Kunde som vanligt inte ge exakt de bilder som vore allra bäst. Men vad göra? Nu inväntar jag vidare info från läkare samt ny tid för datortomografin. Den skulle tydligen göras i Piteå nu hipps vipps. Sist gjorde jag den ju i Sunderbyn? Det som oroar mig är att alla sköterskor, läkare..ja, you name it, säger exakt samma sak: "Operationen kommer inte ske förrän i höst iallafall". Måste dom säga så?? Den är INGEN som ens sagt att det ens ska bli en till op. Stoppit! 


När jag var klar på vdc & sakta promenerade hemåt hade himlen blivit klarblå & solen stekte. Härligt! Väl hemma gick jag ut & planterade lite överblivna frön jag hittade i en låda i datarummet. Nog så sent att plantera, men det är å andra sidan bara lite sketen krasse. Paha! Blir ju iaf grönt..älska grönt!

Hann med att klippa gräset, vattna här & var samt gräva fram lite jord som kom väl till användning. Då jag var färdig lubbade jag iväg till Ica för att möta upp Matteponken & handla lite smått. 

Har skrivit en "matsedel" här hemma så att vi ska kunna rensa ut allt ur kyl, frys samt stor del av skafferi. Välbehövligt! 


Morgondagen kommer bestå av trädgårdsarbete hemma på Bondstagatan. Ska åka & låna en grästrimmer då våran är totalt talanglös. Man kan lugnt säga att det hunnit bli vildvuxet här & var..stackars grannar som förmodligen ser mer av eländet än vad vi gör :/ Men imorgon blir det finare. Ska knyta upp hallonhäcken samt klippa till alla övriga häckar hade jag tänkt. Skulle egentligen grävt bort ett par, tre stycken åxå?..hum. Sen ska vi så gräs på sista kalfläcken. Så snart är sandlådan verkligen ett minne blott. 

Kanske hinner vi städa upp i både garage & förråd åxå. Går fort då vi bägge är hemma & kan hjälpas åt :)

Hittade även bra pris (tror jag) på trallvirke & skruv i nya Byggmax-bladet som damp ner i lådan idag. Är det ett tecken måntro? 



Nu ska jag krypa ner i soffan & mysa en stund. Sen tar jag både gubbe & vovvsing & bäddar ner i sängen..jag är så trött att det känns som ögonen blöö`r!



Det är mycket spännande som händer & det går framåt med villerkulla & allt därtill. Kan inte annat än säga att livet leker. Jag mår bra..Vi mår bra! Bättre än någonsin <3


 


Ha en bra kväll gott folk!

Ciao..




Av Linn Mörtzell - 27 juni 2011 11:55

Vaknade i god tid på semesterdag numero ett. Blev dock lite besviken då jag drog upp rullgardinen & såg alla dessa moln som täckte himlen. Jag trodde det skulle spricka upp, men det har i skrivande stund börjat regna lite smått.


Har so far inte fått något vettigt gjort. Pratade en stund med älskade Madeleine, vilket var ett bra tag sen sist! Fick även ett samtal från vårdcentralen för ett tag sedan. Ska vara på röntgen klockan 15.00 för att ta lite nya bilder. Blir intressant! Problemet är att nu kommer jag inte få något gjort alls före dess. Blir en 3 timmar låång väntan..

Ska iofs försöka knåpa ihop en handlingslista, samt slänga mig i duschen. 


Jag gör`t NU!

Hörs senare..

Ovido - Quiz & Flashcards