Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Burrigt

Av Linn Mörtzell - 9 januari 2012 19:25

Haft en fantastisk morgon utan stress. Klev upp 05.20 Hade redan igår laddad kaffepannan & plockat fram favvokoppen. Medans kaffet bubblade på hann jag i godan ro fixa iordning mig inför en dags arbete. Han kolla datorn & läsa tidningarna, ta ut lill-vovven & "tjitttjatta" lite med gubben som även han, hann komma hem innan det var dags för mig att rulla vidare..


Har haft en bra dag på jobbet & dagen har gått undan. Trots att vi haft väldigt lugnt idag. Imorgon är det äntligen back to basics efter alla helger & dylikt. Ska bli skönt..faktiskt. Har även klarat mig från magont & huvudvärk idag (peppar, peppar!). Mått helt fantastiskt! Hoppas det fortsätter i samma anda nästkommande dag, & gärna efter det också :) Kanske är just det som gjort dagen så bra ändå? Att jag faktiskt fått må super? Känner ett sånt inre lugn idag..harmoni. 


När jag kom hem slängde vi i oss middag. Jag var t.om hungrig. Nu har jag nyss kommit upp ur ett varmt & skönt bad. Pluggade in min nya gröna, sköna högtalare i Iphonen & dammade av lite Melissa Horn. Kan inte bli less denna brud alltså. Har hoppat i en av OnePiece:arna men ska strax lägga mig på spikis (spikmattan) ett slag. Sen är det ju faktiskt strax dags för säsongsstart av "Sveriges Mästerkock". Som vi längtat efter detta, jag & gubbsis. Dessvärre jobbar han..men jag spelar in & ser om det med honom imorgon igen..


Är förövrigt rätt burrigt här idag. I skrivande stund visar termometern -25,9 grader. Vi har blivit kraftigt bortskämda från kyla hittills. Dåligt för isarna, kanoners för elräkningen. Ingen jublar mer än Linnsan! Hoppas det blir mildare till helgen. För då SKA jag åka snöbräda! Vill helst åka..NU! Längtar!


Btw..en liten fråga:

Någon som har erfarenheter av att baka eget glutenfritt bröd? Vilken "mjöl/mjölmix" använder ni er av?  Blir det bra? 


Funderar starkt på att börja baka eget då köpebrödet i glutenhyllan/frysen inte smakar överhuvudtaget något alls. Inte ens en tendens av salt. Jag kan köpa att det är lite torrt, hårt & allmänt tröligt. Smällar man får ta. Men det kan väll för fan få smaksättas för det. Nåväl, alla tips är välkomna :)


   


Ha en fortsatt bra kväll kära vänner..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Mörtzell - 15 april 2012 08:13

Godmorgon i stugan..   Har varit allmänt less bloggen då det känns som jag bara matar ut samma saker mest hela tiden. Dock har jag under uppehållet fått en & annan kommentar om att det faktiskt finns folk som ändå tycker jag skriver bra. Det är j...

Av Linn Mörtzell - 19 februari 2012 09:08

Vaknade upp i ett vinterland. For real. Vi har haft riktigt busväder i dagarna två & snön VRÄKER ner. Fifan. Känns som vilken decemberdag som helst? Har ganska nyvaknat & slurpar kaffe i väntan på damernas alpina på televisionen. Go Vonn! Hade tänkt ...

Av Linn Mörtzell - 12 februari 2012 18:37

Idag klev vi upp i god tid. 07.05 stod frullen klar & vi käkade, samt såg tv i godan ro. Efter detta var det dags att klä sig för en dag i backen. Kokade oss lite varm Obo`y & bredde lite mackor & packade ner i väskan. Åkte dock inte iväg på någon lå...

Av Linn Mörtzell - 11 februari 2012 17:41

Denna dag har sannerligen gått i lugnets tecken. Slog upp mina blå vid 07.30 & fick för mig att kliva upp. Det är ju rena rama sovmorgonen när man är van att klockan ringer runt 05-snåret. Fick dock order av gubben att ligga kvar & försöka sova ut (l...

Av Linn Mörtzell - 9 februari 2012 20:03

Idag var jag hemma i tid för första gången på vad som kan kännas som evigheter. Landade i Bondstan strax efter 15-snåret & det slår mig att det fortfarande är ljust ute! Glad i hågen gick jag in en tväris för att släppa ut lill-vovven samt göra käk å...

Ovido - Quiz & Flashcards