Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Linn Mörtzell - 3 juni 2011 18:51

Startade min dag 05.30 Vovven vägrade följa med ner då hon var toktrött. Det betyder lugn & ro för Linnsan! Tvättade fejset, borstade tänderna & drog på lite mascara. Hivade i mig två espresso samtidigt som jag skummade igenom morgontidningarna samt kikade facebook. Jag behöver gott om tid på morgonen. Tyvärr är det ju ytterst sällan det faller sig så..


Strax innan 07.00 startade jag bilen & rullade på vårdcentralen. Bassängen öppnade dock inte förrns 07.30 & jag kände inte att jag hade tid/ork att vänta. "Min" sjukgymnast klämde & böjde lite i armen dock. Jag är tydligen som ett block i handleden & bör ringa Sunderbyn. Jag får göra det på tisdag. Problemet är att jag INTE kommer ha tid att åka dit förrns tidigast om två veckor. Less på detta nu..orkar inte ens träna längre snart. Buäh!


På jobbet har det varit stilla lugnt då det är en klämdag idag. Jag har hunnit baka kladdkaka, städat lite, plockat in varor samt gjort lite pappersarbete. Åkte hem redan vid 12.30 Svängde förbi Dollar & köpte diverse onödiga ting. Hittade dock en halvdan (hrmm..) bakform med löstagbara kanter, vilket var behövligt då min gamla gått i pension. 


Väl hemma råkade jag visst somna en sväng. Gött var det! 


Nu på kvällskvisten har jag börja packa inför morgondagen i Avaviken. Hoppas på bra väder. Huvudsaken vi slipper blåsten som varit tycker jag. Ska lägga kyckling i marinad ikväll, göra couscous-sallad samt amerikansk äppelpaj med kolagrädde imorgon. Det ska tas med ditbort..


Nu känner jag mig sjukt trött & rastlös. Får ingenting av vett gjort. Gubben kommer inte hem förrns om ungefär en evighet (21.30)! I miss him today..



Förresten..vill ha ny bil! Någon som vill köpa Våfflan? :D

Ovido - Quiz & Flashcards