Direktlänk till inlägg 17 december 2011

Julbord

Av Linn Mörtzell - 17 december 2011 12:20

Veckan som gått har bestått av mycket jobb. Men nu, nu är det helg! Gubben hämtade mig på jobbet igårkväll varpå vi bara snurrade runt ett tag lite här & var. Skönt sätt att komma ner i varv..åka bil, lyssna på lugn musik & bara prata med varrandra. Det är nog våran grej, något vi alltid gjort tillsammans..speciellt då någon av oss känner sig lite stressad..

Vi gick in på Ica & handlade inför middag. Matteponkens mumsiga fläskfilègryta (UTAN syltlök MED oliver) fick det bli. Smaka smaskens! Vi låste dörrar & stängde av telefonerna, såg lite television & gjorde tidig kväll. Välbehövligt. 


Idag fick jag en än mer välbehövlig sovmorgon. Klev upp ganska exakt 09.00 Längesedan jag sov så länge. Chocken lixom! Vi har käkat frulle. Blev fil & kardemummaskorpa för min del. Svårt att hitta goda glutenfria bröd. Har dock hittat Veteknäcke från Semper som är riktigt gott. Nåväl..till frullen såg vi Karatekid 4. Inte i närheten av numero 1-3 (såklart), men helt okej. Gubben har precis begett sig av till ishallen för att spela match. Jag har bestämt mig (nästan?) för att stanna hemma under dagen & bara vara. Behöver en sån dag känner jag. Samtidigt lockar det så innibomben att åka & se hjärtat spela! Fort hamnar jag nog där ändå ;)


Har kastat i en tvätt & ska strax dammsuga en snärt. Sen ska det plockas fram & strykas kläder till ikväll. Då är det nämligen dags för julbord med Taxi. Brukar alltid vara riktigt trevligt. Skoj! Jag & gubben är nog lite annorlunda då vi mest längtar efter de gudomliga marinèrade tomaterna. Haha! Måste dock hålla riktig koll på vad jag stoppar i mig så jag inte blir illamående/ont i magen. Livrädd för det & har nästan fått fobi för att gå ut & äta. Något som säkerligen mest satt sig i mitt huvud numer. Därför ska det botas. Fobin ska väck!


Men btw..det verkar funka för mig, det här med glutenfritt. Sjukt vettni!


Dags att ta tag i dagen. Måste ha lite luft så jag piggnar till. Går ut & skottar av bron. Ja, det gör jag! 


Tjing!


 
 
Annalena

Annalena

19 december 2011 22:16

Skönt att verkar hittat problemet med magen. Håller tummarna för att magen fortsätter må bra!

http://lillisandal.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Mörtzell - 15 april 2012 08:13

Godmorgon i stugan..   Har varit allmänt less bloggen då det känns som jag bara matar ut samma saker mest hela tiden. Dock har jag under uppehållet fått en & annan kommentar om att det faktiskt finns folk som ändå tycker jag skriver bra. Det är j...

Av Linn Mörtzell - 19 februari 2012 09:08

Vaknade upp i ett vinterland. For real. Vi har haft riktigt busväder i dagarna två & snön VRÄKER ner. Fifan. Känns som vilken decemberdag som helst? Har ganska nyvaknat & slurpar kaffe i väntan på damernas alpina på televisionen. Go Vonn! Hade tänkt ...

Av Linn Mörtzell - 12 februari 2012 18:37

Idag klev vi upp i god tid. 07.05 stod frullen klar & vi käkade, samt såg tv i godan ro. Efter detta var det dags att klä sig för en dag i backen. Kokade oss lite varm Obo`y & bredde lite mackor & packade ner i väskan. Åkte dock inte iväg på någon lå...

Av Linn Mörtzell - 11 februari 2012 17:41

Denna dag har sannerligen gått i lugnets tecken. Slog upp mina blå vid 07.30 & fick för mig att kliva upp. Det är ju rena rama sovmorgonen när man är van att klockan ringer runt 05-snåret. Fick dock order av gubben att ligga kvar & försöka sova ut (l...

Av Linn Mörtzell - 9 februari 2012 20:03

Idag var jag hemma i tid för första gången på vad som kan kännas som evigheter. Landade i Bondstan strax efter 15-snåret & det slår mig att det fortfarande är ljust ute! Glad i hågen gick jag in en tväris för att släppa ut lill-vovven samt göra käk å...

Ovido - Quiz & Flashcards