Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Nyvaket

Av Linn Mörtzell - 29 oktober 2011 09:44

Godmorgon. Efter att ha sovit typ 10-12 timmar känner jag mig som en ny människa. Gudomligt att vakna upp i godan ro & inte behöva stressa iväg någonstans. Idag blir en dag i Villerkullas tecken. Gubbsis tog på sig lite extrajobb i dagarna två. Men bara dagtid, så ikväll får vi mysa. 


Det har inte blivit några större utsvävningar sedan sist jag skrev. Veckan har mest bara bestått av arbete & soffhäng. Har hämtat ut glasögonen & försöker vänja mig med att ha dom på hela dagar. Lite ovant förståss, men det funkar. Ska dock upp till Hellgrens på måndag & be dom justera det ena paret som gärna trillar ner lite för långt på näsan. 


 

Nyvaken & jävlig, men den bjuu`r jag på! Björn Borg till vänster & Elizabeth Arden till höger.   


När kaffekoppen är uppdrucken blir det till att bädda rent i sängen, dammsuga & duscha samt reda ut tovor på Millson. Det får vara dagens goda gärningar. Resten av dagen ska bestå av att göra så lite som möjligt under så lång tid som möjligt. Imorgon blir det nog gymmet med Marita..om jag inte bangar..hih! Har typ aldrig varit på ett gym, är svag som en fågelunge, med vingar som en skata (paha!) & framförallt så Avskyr jag att inte kunna allt & nästintill vara bäst på en gång. Tragiskt, ja! Varför är jag sån för? Inte äger jag något tålamod heller må ni tro. Nä, funderar på att  skicka iväg ett mail till ägaren, & be honom hjälpa mig komma igång, gå igenom samt göra ett träningsprogram. Jag behöver bara hjälp att komma igång. Då jag väl är igång går det bra. För självdisciplin, det har jag Gott om! :)


Förövrigt Måste jag köpa broddar snarast! Min beryktade trippelvolt i Mars månad har satt djupa spår i min hjärna & jag törs knappt gå ute längre. For real! Jag kommer bli känd som en såndär toktant som går med broddar jämt & överallt. Hah! Närå..så allvarligt ska det väll ändå inte bli?..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Mörtzell - 15 april 2012 08:13

Godmorgon i stugan..   Har varit allmänt less bloggen då det känns som jag bara matar ut samma saker mest hela tiden. Dock har jag under uppehållet fått en & annan kommentar om att det faktiskt finns folk som ändå tycker jag skriver bra. Det är j...

Av Linn Mörtzell - 19 februari 2012 09:08

Vaknade upp i ett vinterland. For real. Vi har haft riktigt busväder i dagarna två & snön VRÄKER ner. Fifan. Känns som vilken decemberdag som helst? Har ganska nyvaknat & slurpar kaffe i väntan på damernas alpina på televisionen. Go Vonn! Hade tänkt ...

Av Linn Mörtzell - 12 februari 2012 18:37

Idag klev vi upp i god tid. 07.05 stod frullen klar & vi käkade, samt såg tv i godan ro. Efter detta var det dags att klä sig för en dag i backen. Kokade oss lite varm Obo`y & bredde lite mackor & packade ner i väskan. Åkte dock inte iväg på någon lå...

Av Linn Mörtzell - 11 februari 2012 17:41

Denna dag har sannerligen gått i lugnets tecken. Slog upp mina blå vid 07.30 & fick för mig att kliva upp. Det är ju rena rama sovmorgonen när man är van att klockan ringer runt 05-snåret. Fick dock order av gubben att ligga kvar & försöka sova ut (l...

Av Linn Mörtzell - 9 februari 2012 20:03

Idag var jag hemma i tid för första gången på vad som kan kännas som evigheter. Landade i Bondstan strax efter 15-snåret & det slår mig att det fortfarande är ljust ute! Glad i hågen gick jag in en tväris för att släppa ut lill-vovven samt göra käk å...

Ovido - Quiz & Flashcards