Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Linn Mörtzell - 14 oktober 2011 18:38

Då var det fredag igen..& därmed denna jobbvecka över. Har gått prima skinka på arbetet idag. Var inte ens lite nervös över käket idag. Smaka awsome. Bara en endaste liten detalj som gjorde mig lätt irri..eller frustrerad är nog mer rätt ord. Hittade inte "knappen" till överhettningsskyddet på stimmern. Haha! Kockis har berättat för mig minst tusen gånger vart det sitter. Hur som haver är jag supernöjd över dagen & kan med gott samvete göra helg.


Skulle egentligen åkt ner till isladan ikväll då bubbsis har match. Känner dock att jag & min förkylning skulle behöva stanna inne just idag (känns som någon tryckt upp en vinkork i skallen på mig samtidigt som jag förmodligen snytit ut hjärnan..minst!). Trist dock. Men säkert ett klokt val..egentligen. Vet dock att jag kommer sitta & glutta på klockan redan vid 20.15 (matchen börjar 20.00) & undra hur det går samt ångra så förbaskat att jag inte är där. Vill ju se! Känner mig dum mot gubben också..känns som jag sviker & inte visar intresse. Men jag vet samtidigt, att det förmodligen kommer bli många fler matcher under denna säsong som jag kommer kunna gå på. 


Sitter just nu med en kopp "Sweet applepie" i handen. Mums! Har hunnit boka synkoll samt returnera vinterjackan jag beställde från Outnet häromdagen. Ska byta den mot en svart istället för den lila (paha!) som jag fick. På bilden var den BRUN..& inte det minsta lila. Får se om den svart blir bättre. 

Har även lagt en beställning hos Gymgrossisten till både mig & Mattias. Jag beställde ett par byxor. Behöver nya träningbraxor. Speciellt nu då jag snart börjar på gymmet (skräckblandad förtjusning). Dags att börja röra dököttet igen. Man blir så mycket piggare. Har knappt rört mig sedan jag bröt mig. Skandal. Jag som faktiskt lyckades komma i ganska hyfsad form där ett tag. Ett kort tag :P Men det kändes bra..dit ska jag komma igen!

Längtar till att ärren riktigt ska ha läkt så jag kan börja sola igen! Fytusan så skönt det ska bli att kunna krypa ner i solariet igen. Speciellt nu när det är både mörkt & kallt ute. 


Nu ska jag hiva i mig tekoppen för att sedan studsa in i duschen. Efter det blir det lite skvallerblaskor & tv-tittade. Tror jag ska försöka göra tidig kväll så jag är riktigt på benen imorgon :) 


 

Well I'll never forget the first time that I heard
That pretty mouth say that dirty word
And I can't even remember now what she backed my truck into
But she covered her mouth and her face got red 
And she just looked so darn cute
That I couldn't even act like I was mad
Yeah I live for little moments like that

Well that's just like last year on my birthday
She lost all track of time and burnt the cake
And every smoke detector in the house was goin' off
And she was just about to cry until I took her in my arms
And I tried not to let her see me laugh
Yeah I live for little moments like that

Ovido - Quiz & Flashcards