Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Linn Mörtzell - 17 oktober 2011 19:29

Då var det Måndag igen, & därmed ny vecka. Vaknade relativt pigg när klockan ringde vid 5.30-snåret Gjorde mig iordning & drack en kaffesluring innan kollegan hämtade upp mig i hemmet. Dagen har rusat förbi sen dess. 


Efter jobbet tog jag bilen & körde med första stopp på Interflora. Köpte lite höstblommor till farstubron. Rullade vidare mot Dollars & köpte lite ljus & canvastavlor. Ska göra ett par tygtavlor till syrummet såsmåningom tänkte jag. Nåväl..väl hemma röjde jag undan lite innför vintern & planterade blommorna jag inhandlat..


   


Då det var färdigt hade det hunnit bli lite mysigt mörkt ute & höstluften var härligt krispig. Tog med mig Millie på en prommis. Det kändes att jag rört mig på tok för lite senaste tiden, samt att förkylningen har klorna i mig ännu. Men, lite frisk luft gjorde ändå susen. Det gör underverk för själen..härligt var det.


 

Sitter & lyssnar på Spotify:n då plötsligt Savage Garden:s album Affirmation börjar spelas. Det får mig genast att längta efter älskade mamma..& ja, resten av familjen åxå förståss! Men detta är mamma. Albumet rullade om & om igen i mina ungdomens år. Får känslan av att sitta i mitt flickrum, medans en liten systeryster är ute på gården & spelar fotboll..mamma springer ut & in mellan köket & altanen & nynnar samtidigt som hon håller en ciggarett i handen. Hon luktar en blandning mellan kokosolja, hårspray & parfymen Laura. Man hör någon komma gåendes på gruset vid infarten..ja, jag kan fortsätta i all öändlighet. But you see my point?


Tänk, vad mycket man kan minnas mycket..av en sån enkel grej som musik man inte hört på länge. Att kunna få återuppleva en känsla som som man inte känt på många, många år. Att, om än bara för en sekund, känna dofter som man inte känt på många, många år. Minnas alla dessa detaljer som man har stoppat långt, långt inom sig & nästintill glömt. Det är fantastiskt tycker jag. Tänk vilka känslor det framkallar. Kärlek!

Ovido - Quiz & Flashcards