Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Linn Mörtzell - 6 oktober 2011 19:38

Det är i den mildaste graden vad jag pysslat med mest hela dagen. Har för det första sovit sjukt dåligt inatt. Tv:n var på, men jag var för trött för att "miss i nassa" börja bergsklättra över ett berg med täcken, kuddar & Mattias för att tillslut trolla fram en förlängd arm & på så vis få tag i dosan! Men ändå låg jag & störde mig på tv-jäveln i säkert 8 timmar..sjukt jobbigt läge. Inte sant? 


Vaknade av att jag trodde hela samhället var under bombattack. Visade sig att det bara var K4 som hade övning. Herregud lixom, rutorna skallrade & hunden nästintill studsade ur soffan då det poffade. Hur som haver har jag legat på soffan, i täcke, & glott på Seventh Heaven, Unga mödrar, matlagningsprogram & annat trams samtidigt som jag stickat för brinnande livet. Mellan varven stannade jag upp & vilade fingrarna genom att läsa skvallerblaskor. 


Har även hunnit ögna igenom utbudet av studiecirklar på orten. Det var inget som direkt föll mig i smaken. Jag tyckte mig sett någon typ: "lär dig handtova-kurs" & lite sånt. Men den fanns då inte. Tänk, jag & kärringarna. Love it! Lill-gammal som jag är :)

Annars är jag sjukt intresserad av att lära mig/prova på att dreja. Något jag varit i många, många år. Någon som vet om detta finns i krokarna av Jauret?

Leni, vet inte om du läser bloggen..men om du gör`t, visst kan jag få boka in en liten "prova-på-kurre" med dig då jag kommer ner nästa gång? ;)


Har nyss duschat & var tvungen riva bort "plåstret" från operationen. Fattar ni hur sugen jag blir att pilla bort..hähä. Snyggt (eller hur man ska uttrycka sig) blev det iaf. Andra snittet är lagt preciiiis brevid den gamla. Kommer se ut som ett enda ärr. Tittar man nära är det bredare..men vem ska titta där lixom?

 


Nä, vankas det Robinson på tv. Jag ska fortsätta dagen i samma anda som jag började..

 




Ovido - Quiz & Flashcards