Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Linn Mörtzell - 5 oktober 2011 18:05

Denna dag började med en rejäl sovmorgon. Gick raka spåret från sängen till soffan & bänkade mig framför tv:n med en kaffekopp. Kikade på inspelade repriser & Seventh Heaven på 5:an. 

Då jag kände att jag kunde detta gjorde jag ett ryck i huset. Duschade blommorna, dammtorkade, drog fram snabeldraken, bäddade & tvättade. Mitt i badrumsstädningen bestämde jag mig för att färga håret (hade en frp. hemma) & på så vis spara lite tid. Så medans färgen satt i hann jag städa badrummet från golv till tak. Nice! 


Åkte iväg till Ica & köpte mig lite oliver, morötter, ägg & räkor från salladsbaren, en mörk chokladkaka samt en skvallertidning. Gubben åker raka spåret från jobbet till Norsjö (tror jag?..) då han har sista träningsmatchen ikväll. Därav ska jag ha lite kvalitetstid mig med själv ikväll :) Klippa luggen, göra ansiktsmask, fotbad & skvallertidning. 


Efter jag tryckt i mig min sallad kände jag hur jag tvunget var att åka till Interflora & köpa en ny blomma till vardagsrumsbordet. Min älskade gamla lill-blomma jag haft under många, många år nu är mer död än levande. Jag har inte gett upp hoppet om den ännu dock..


Denna sötnos fick istället pryda lill-bordet

 

Nu ska jag dricka upp min kopp med kanelte & sen sticka färdigt ÄNNU ett par tofflor. Vill bli färdig snarast så jag kan börja med nästa projekt. Tror det blir detta set, fast i färgen "mullvad".


--->  http://garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=134&d_id=7&lang=se














Ovido - Quiz & Flashcards