Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Linn Mörtzell - 13 oktober 2011 19:07

Hejdär! Exakt en vecka sedan min senaste uppdatering. Not good, not good..men veckan har varit körig..eller ja, något sådant?


Lördagen spenderades en heldag i Luleå med gubben & svåger-Emil. Anledningen till detta var att Matteponken hade tid att "lasra" ögonen. Eftersom jag är oduglig att köra bil, & överhuvudtaget inte kör i stan, fick Emil vara chaufför. Han körde som en gud & jag somnade på stört under ditresan. 

Innan operationen hann vi med att luncha på "Österns Pärla" (fatta vilka portioner!), shoppa en snärt & hänga i soffan på mottagningen. Då gubbsis väl fått komma in begav jag & Emil oss iväg för att fylla på mynt i parkeringsautomaten, köpa lärre varpå vi hängde i soffan på mottagningen ett bra tag. Då allt var avklarat bar det av mot Storheden. Middagen intogs på Max. Yummie!


Under söndagen hängde vi i isladan en sväng samt kastade på vinterdäcken. 


På måndagen började jag min första arbetsvecka efter sjukskrivningen. Hann jobba EN dag innan jag på tisdagmorgon vaknade..dyngförkyld. Det small bara till. Skitgubbe som smittat mig! ;) Nåväl, en förkylning har aldrig stoppat mig förr..icke heller denna gång. Så har jobbat & stått i. Full rulle. Väl hemma har jag däckat i soffan. Nu känns det dock att jag börjar friskna till. Skönt! 


Imorgon är jag ensam på jobbet. Då blire till att laga kycklinggryta. Blir intressant eftersom mina smaklökar rök i samband med just förkylningen. Hah! Äsch, det kommer bli skitbra! Är jag bara nog pigg i kroppen imorgonkväll så bär det återigen av till isladan för att kika på match. Även lördagen kommer bestå av hockey i hallen på hemmaplan. Dubbelmatch. Som Mattias säger..nu börjar det. 

Får övernattningsbesök i helgen också. Raolitt! Taggar för mysmorgon med långfrulle & film söndag! 


Ja, det är ett utdrag på vad som hänt under veckan som varit, samt lite vad som komma skall under resten. Men nu när jag börjar känna mig piggare samt börjar få in rutin på vardagen igen kommer bloggen uppdatera som vanligt igen :)


Btw..får ni åxå ont i gaddarna av nässpray? I överkäken bara? Sinnessjukt..kan det vara bihålorna som spökar? Anyone?


Teatime & Robinson strax..

Ovido - Quiz & Flashcards