Direktlänk till inlägg 22 oktober 2011

Snö

Av Linn Mörtzell - 22 oktober 2011 09:30

Godmorgon kära vänner! 


Hade tänkt uppdatera er igårkväll. Men tröttmössan somnade strax efter 21-tiden i soffan. Vaknade när gubben ringde från jobbet & berättade att han skulle vara hemma före midnatt. Vi lyckades med att få sovmorgon med massa mys trots att han har jobbarhelg. Eftersom dygnets alla timmar inte riktigt räckt till för oss senaste veckan var det underbart. Man uppskattar verkligen dessa små stunder. Puss på Dig skruttgubbe!


När vi drog upp rullgardinen imårse var det vitt på backen & flingor trillade fortfarande ner från himlen. Ingen är lyckligare än Linnsan! Vill ha mer, mer, mer. Höst i all ära. Men nu har hösten gjort ett nog så långt besök..



  Sitter just nu med frulle i hand. Köpte med mig en macka från jobbet igår (latmaskens AB), så denna fick agera frukost tillsammans med en Actimel & ett par koppar kaffe. Har förövrigt fått börja käka Omeprazol igen ^^ Nåväl, efter denna kur SKA jag bli bra. Det finns lixom inget annat. 


Nu ska jag strax stöka bort lite i Villerkulla. Snabeldraken ska dras fram. Vitmålad trapp är apsnyggt..MEN..ni kan ju tänka hur mycket allt skrot syns. Ska stryka lite tvätt & stuva in i garderoberna åxå. Stryka=Terapiarbete, and I like it! 

Detta görs givetvis med musik strömmandes ut från högtalarna. Då det är gjort måste jag ringa mormor känner jag. Lille mommo. Höra om hon har något skvaller från byn ;) Hehe. 


I eftermiddag blir det Ringelhallen & hockey. Nice! Vad kvällen har att erbjuda får tiden utvisa. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Mörtzell - 15 april 2012 08:13

Godmorgon i stugan..   Har varit allmänt less bloggen då det känns som jag bara matar ut samma saker mest hela tiden. Dock har jag under uppehållet fått en & annan kommentar om att det faktiskt finns folk som ändå tycker jag skriver bra. Det är j...

Av Linn Mörtzell - 19 februari 2012 09:08

Vaknade upp i ett vinterland. For real. Vi har haft riktigt busväder i dagarna två & snön VRÄKER ner. Fifan. Känns som vilken decemberdag som helst? Har ganska nyvaknat & slurpar kaffe i väntan på damernas alpina på televisionen. Go Vonn! Hade tänkt ...

Av Linn Mörtzell - 12 februari 2012 18:37

Idag klev vi upp i god tid. 07.05 stod frullen klar & vi käkade, samt såg tv i godan ro. Efter detta var det dags att klä sig för en dag i backen. Kokade oss lite varm Obo`y & bredde lite mackor & packade ner i väskan. Åkte dock inte iväg på någon lå...

Av Linn Mörtzell - 11 februari 2012 17:41

Denna dag har sannerligen gått i lugnets tecken. Slog upp mina blå vid 07.30 & fick för mig att kliva upp. Det är ju rena rama sovmorgonen när man är van att klockan ringer runt 05-snåret. Fick dock order av gubben att ligga kvar & försöka sova ut (l...

Av Linn Mörtzell - 9 februari 2012 20:03

Idag var jag hemma i tid för första gången på vad som kan kännas som evigheter. Landade i Bondstan strax efter 15-snåret & det slår mig att det fortfarande är ljust ute! Glad i hågen gick jag in en tväris för att släppa ut lill-vovven samt göra käk å...

Ovido - Quiz & Flashcards