Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Singer Fashion Mate

Av Linn Mörtzell - 18 augusti 2011 19:07

Hej mitt herrskap! Min dag började exakt klockan 05.05 imårse då jag vaknade av mig själv. Har äntligen börjat få in lite rutin i mitt liv igen. Nu vaknade jag iofs av magont & kunde inte somna om..men ändå :P

Gick ner, kokade kaffe, borstade nötterna, tvättade fejset, kladdade dit masken, hoppade i kläderna & satt mig vid datorn en stund, letade fram nycklarna, tappade bort nycklarna, hittade nycklarna, letade badgen & grabbade tag i handväskan. Eftersom vädret var ruskigt passade jag på att säsongsinviga mina Uggisar. Tog den korta typen idag..det är ju trots allt knappt höst? --->


   


Var en bra dag på jobbet. Idag bjöds det på stekt fläsk med löksås. Mumma! Gubbsis kom ut & käkade. Det är så himla roligt att jobba nu igen. Har en riktigt trivsam arbetsplats! :)


När jag tjänat ihop brö`födan denna dag åkte jag hem., mötte Mattias i dörren eftersom han nästintill var påväg att gå för att tjäna ihop till restrerande. Så nu är han på första kvällspasset på läänge. 


Loggade in på banken & såg att jag hade betydligt mycket mer slantar än vad jag väntat mig (21:-). Födelsedagkulor har trillat in från släkta. Har sen innan bestämt mig för att köpa en symaskin för dessa. Sagt & gjort.


Singer Fashion Mate 7256 <3


När detta var klart ringde jag både mormor & gammelmormor & tackade, samt berättade om köpet. Kul att skvallra lite med tanterna :) Saknar dom.  

Fick även tummen ur & lade in ett par annonser på Tradera. Skönt att ha det gjort. Nu ärä bara hoppas på att det går vägen. 

Har även börjat sticka en flätat pannband åt söstra. Måste hinna sticka klart alla dessa tofflor and so on innan operationen. För efter den blir det återigen inget sticka av förmodar jag. Huuuur ska jag överleva?!


     


Regner fullkomligen öser ner, så ska strax hämta ner ett täcke, tända lite ljus & krypa ner i soffan. Funderar på att dra igång en film..men, då missar jag ju "Sommar med Ernst"! Hihi. Jag är verkligen som en gemmeltant! Ojojoj..


Men hörrnini..seriöst. Vad vill ni att jag ska skriva om? Något speciellt ni vill höra om eller undrar över? Känns som jag bara tradar på om samma saker..typ vardagen? 


Sist min inte minst bjussar på på ännu en bild i samlingen på älsklingspluppan!


 


Nä, försöka få i sig nå kvällsfika kanske?

Hejs!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Mörtzell - 15 april 2012 08:13

Godmorgon i stugan..   Har varit allmänt less bloggen då det känns som jag bara matar ut samma saker mest hela tiden. Dock har jag under uppehållet fått en & annan kommentar om att det faktiskt finns folk som ändå tycker jag skriver bra. Det är j...

Av Linn Mörtzell - 19 februari 2012 09:08

Vaknade upp i ett vinterland. For real. Vi har haft riktigt busväder i dagarna två & snön VRÄKER ner. Fifan. Känns som vilken decemberdag som helst? Har ganska nyvaknat & slurpar kaffe i väntan på damernas alpina på televisionen. Go Vonn! Hade tänkt ...

Av Linn Mörtzell - 12 februari 2012 18:37

Idag klev vi upp i god tid. 07.05 stod frullen klar & vi käkade, samt såg tv i godan ro. Efter detta var det dags att klä sig för en dag i backen. Kokade oss lite varm Obo`y & bredde lite mackor & packade ner i väskan. Åkte dock inte iväg på någon lå...

Av Linn Mörtzell - 11 februari 2012 17:41

Denna dag har sannerligen gått i lugnets tecken. Slog upp mina blå vid 07.30 & fick för mig att kliva upp. Det är ju rena rama sovmorgonen när man är van att klockan ringer runt 05-snåret. Fick dock order av gubben att ligga kvar & försöka sova ut (l...

Av Linn Mörtzell - 9 februari 2012 20:03

Idag var jag hemma i tid för första gången på vad som kan kännas som evigheter. Landade i Bondstan strax efter 15-snåret & det slår mig att det fortfarande är ljust ute! Glad i hågen gick jag in en tväris för att släppa ut lill-vovven samt göra käk å...

Ovido - Quiz & Flashcards