Alla inlägg under juli 2011

Av Linn Mörtzell - 3 juli 2011 19:04

Allvarligt, ni som känner mig..läs & begrunda. Resten lämnar vi osagt. 


---> Det finns tre varianter av AHDH..blablabla...blabliblu..en innebär att man är hyperaktiv & impulsiv (hypoaktivitet)...


Anyway..

Blev väckt vid 8.30 (tror jag?) av att Mattias drog upp rullgardinen i sovrummet. Jag gav mitt ord på att jag inte skulle somna om. Minns bara att jag hörde ytterdörren stängas då han begav sig iväg mot jobbet.

Vaknade strax efter 10-tiden igen. Gick omedelbart upp & kokade kaffe samt käkade en ostmacka. Gick ut & satte mig på trappen en stund. Det var dock halvkallt i luften & molnigt. Ingen solning idag inte..

Gjorde ett ryck i linneskåpet. Sorterade, kastade, strök & vek gardiner, dukar, sängkläder osv. Riktigt tjusigt blev det.

De människor jag har runtom mig har fått vad jag kan kalla en något sånär "snevriden" bild av mig verkar det som. ALLA verkar tro att jag är så,så ordningssam av mig. Wtf liksom?? Okej..På ytan kanske det ibland kan verka så, eller nått..hah! Mitt hem kan se städat ut, men prova öppna en låda, ett skåp, skrubben..ni lär bli överfallna! Kom hit en morgon innan jag ska bege mig ut & har tappat bort nycklarna, telefonen, nycklarna igen..nästintill bilen. Om jag tänker efter riktigt noga HAR jag faktiskt tappat bort bilen en gång för inte så längesedan..inte i stan, nejnej. Däremot på Dollarstore-parkeringen.Det ni! Har även kört vilse i Jörn..

Nog om det..annars kan jag fortsätta dra upp exempel i all oändlighet!


Grillade idag. Firade att gubbsis äntligen har semester. Spetspaprika, citron, kyckling, couscous & Linnsans rabarberchutney..serverades med varsin kall cider. Gott vare! Efter maten la jag mig ute i solsängen & läste tidning. Höll dock på att frysa ihjäl ganska omgående..

Gick inte & målade en byrå istället. Har fått dille på att måla. Hade färg kvar, hittade en gammal pensel, hade tråkigt..var rastlös. Resultatet blev detta -->

 

Målade bara tunt, tunt. Jag är nöjd! Ser dock nu att jag helt glömt bort att måla "fötterna"..haha! Får råda bot på det under kvällen :P Ååh, varför är jag sämst på att ta "Före & Efter-bilder"?! Detta var då iaf en skittråkig furubyrå..Svensson-byrå. Ska byta knopparna när jag hittat några passande. 


Har hunnit inhandla lite ljus & ställt ut i trappan. Mysigt när mörkret faller på. Kan dock tillägga att lill-vovven vägrar gå varesig upp, eller ner. Det vart förmodligen för ljust för hennes små puppy-eyes. Kon ser antagligen inte kanterna längre..poor thing!



Nä, nu ska jag återgå till min B&J:s & kaffekopp..



Soo long..   




Av Linn Mörtzell - 1 juli 2011 21:19

Ligger i soffan & käkar snask som aldrig förr! Vinägerchips, dipp, gottepåse & Icas Eko-saft. Fläskar-dag, Oooja!


Var seg som tusan att ta mig ur sängen..eller ja, täcket imårse. Vaknade tidigt & förflyttade storarslet från sängen till soffan & somnade en stund där. Vaknade dock med ett ryck av att telefonen ringde. Dolt nummer..det kunde inte vara annat än sjukan, så jag svarade glatt. Mycket riktigt. Fick tid för magnetröntgen i Piteå på torsdag. Var minst hundrafyrtiosju år sedan jag var i Piteå. Hoppas kunna få knalla ner lite på stan när vi ändå är i krokarna. 


Dukade upp frulle framför tv:n & hade mysmorgon med gubbsis. Innan han skulle till jobbet fick han äran att bära upp en madrass från källaren eftersom jag skulle måla trappan. Under tiden gick jag upp & tog ner diverse grejs vi kan tänkas behöva fram tills imorgon. 

Har nyss målat vad jag hoppas är sista varvet på trappan. Är sjukt nöjd! Kommer bli kanoners. Ska köpa lite blockljus & ställa ut på något trappsteg, fixa en tygtavla som ska sitta på väggen i trappan samt fixa så spoten bakom tavlan fungerar. Älskar att huset börjat ta fart!:D 


Nu har jag bäddat i vardagsrummet & inväntar Mattias hemkomst. Då blire film & snarra! Mysmode - ON


     

   






Ovido - Quiz & Flashcards