Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Linn Mörtzell - 12 juli 2011 18:40

Idag har vi isolerat oss från omvärlden. Persienner & rullgardiner är nerdragna. Gjorde ett kort städryck (& råkade måla en fönsterbräda i farten..) samt började med tvätten som fortfarande är ett pågående moment. Vi svängde ihop en köttfärslåda av diverse ätbara produkter som ännu inte lämnat kylen på egna ben. Blev faktiskt smaskigt..på knäckemacka. Mums!


Lagom till lunch/middagen var klar fick vi hem en film. Dukade upp på vardagsrumsbordet & hämtade ner ett täcke. Sedan dess har vi legat & bara varit. Mysigt! För första gången på länge känner jag att jag kommit ner i varv igen. Thank God! Mattias är lika glad för det som jag :P


Regnet öser ner & jag har planerat att återgå till soffan & stanna resten av kvällen. Tända lite ljus i vårt hus. Men först blir det en skållandes het dusch. Kanske rentav gör mig en kopp te? Har köpt hem en ny kvalisort..Minty Liquorice. Känns som höst idag..


Imorgon ska jag upp före fan (08.00) & trampa iväg till Anjas för att få frissen kirrad. Blir gudomligt. Äntligen börjar jag återfå rätsida på mitt burr. 

Direkt jag är färdig där packar vi in oss i Våfflan & rullar iväg på en dagstripp till Juktån. Blir nice :)


   Vacker vovvsiluring som nyfiket studerar blixtar & dunder under gårdagens åskväder..sötboll! Kan tillägga att hon prompt skulle kika, medans hon skakade som ett asplöv!

Av Linn Mörtzell - 12 juli 2011 10:33

Blev alldeles nyss väckt. Kan inte annat än erkänna att jag gått & blivit sjusovare. Jag som älskar att gå upp tidigt på morgonen & dola på. Jag tar mig helt enkelt inte upp!..

Sitter iallafall & trycker i mig lite frulle nu. En vanlig hederlig rostmacka med ost, serveras med en slät kopp kaffe. Gött! Vädret är ungefär skittrist idag så idag har vi bestämt hemmadag. Gubbsis håller på att fixa hem ett gäng filmer som ska kikas på. Men innan dess ska jag ta tag i tvättberget som attackerar mig såfort jag går in i badrummet. Känns lika bra?..


Återkommer!

Ovido - Quiz & Flashcards