Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Linn Mörtzell - 5 juli 2011 20:11

Är något jag verkligen inte behärskar göra längre..herregud!


Gårdagen tillbringade vi till stor del på återvinningen. Nu är det inte mycket skrot kvar i källaren. Skönt. Grillade med svärfaren & Jesper på kvällen. Har förövrigt fått total DILLE på Ridderheims naturella queenoliver med pimento. Varför kan jag aldrig få dille på billiga saker? Typ..Euroshoppers vanliga oliver? 

På kvällen gjorde vi ett ryck & åkte för att panta iväg alla burkar som stod i källaren & var ivägen. Endast 3 sopsäckar & några påsar. Tack vare att jag är tvättäkta Smèbacksbo så finns det inget pinsammare än att panta burk! Fytusanändå..Ser bara "Burkturken" framför näthinnan ^^ Till saken hörde att jag hade skitiga träningskläder & kände mig allmänt slasig. Fräsh brud lixom! :P 


När vi kom hem blev det dusch..varpå vi hade Solsidan-maraton. Hann med hela säsong 1. Älska Solsidan..älska Mia Skäringer.


Det blev ruskigt sent inatt. Slog inte upp ögonen förrän 10.30 imårse. Kände mig som en zombie. Bokade biljetter till Nattivalen på nätet, samt budade (& vann) en auktion på Tradera. Endast prövade, hallonröda Converse-skor för den nätta summan av 531:- ink. frakt. Hyfsat tycker jag. Hoppas jag hinner få dom i veckan.


Fräschade till oss innan vi åkte för att printa ut biljetterna, handla lite yogurt and shit, vara på Dollars samt fixa present åt "födelsedagsbarnet" Ida. Grattis igen bruden! Väl hemma kastade vi i oss nå grillresten från gårdagen innan vi begav oss hem till Ida för fika. 



Nu på kvällskanten har jag hunnit sy (för hand?!?) in min vackra långklänning jag aldrig kunna använt. Ville ha den på mig redan förra året på Nattivalen, men icke. Får se om den åker på i år :) 


 


Ska tömma diskmaskinen samt tvätta bort mascaran jag lyckades kladda dit idag. Sen blir det soffan. Gubben har raid & jag har fått hem nya Amelia i lådan idag. Det bäddar nästan för tjejmys..kanske en ansiktsmask? 




Ovido - Quiz & Flashcards