Alla inlägg den 17 juli 2011

Av Linn Mörtzell - 17 juli 2011 19:07

Tjo på er! Det är nu några dagar sedan jag sist var in & kluddade ner några rader. Sitter & funderar på vad jag pysslat med sen dess..men min hjärna är blank. Jag minns inte mer än att vi igår upptäckte att vi fått en stor jädra spik i våra splånkans NYA sommardäck. Inte bra! Det är dock lagat nu. Hoppas det håller.


Imorgon börjar gubben jobba igen. Fast han tjyvstartade genom att köra ett nattpass på taxi, vilket innebar att jag skulle sova ensam för första gången på evigheter! Det resulterade i att jag inte kunde somna förrän vid 4-snåret imårse. Märkligt att jag i vanliga fall är gristrött vid 23-tiden, igår var jag inte alls trött. Jag tillbringade min "ensamkväll" med att sticka..& sticka, & sticka lite mera. Herregud! Jag blev manisk..efter ca 8 timmar värkte det så innibomben i armen att jag ungefär var 30:e sekund var tvungen byta ställning..kunde jag lägga ner stickepinnarna?..eeh, nä!


Imårse sov jag till 10.30, gick ut & solade ett par timmar, följde med gubben upp på taxi för att tvätta bilarna, käkade lunch på Frasses, handlade en glass på Ica, åkte hem & solade en timme, stickade färdigt fuskpolon, kokade rabarberkräm jag jag just slevat i mig..nu ska jag strax snabbröja undan här i huset varpå det blir en dusch. Sen sjunker jag ner framför en film tänkte jag. 

Imorgon har jag tänkt försöka ta mig upp i tid. Det är trots allt inte länge kvar tills allvaret börjar igen..bäst att ställa om. 


Under morgondagen anländer även en liten leverans från IKEA som jag hoppas kommer tidigt. Då hinner jag skruva ihop det mesta innan gubben kommer hem från jobbet. Vi har ju bröllopsdag imorgon & ska gå ut & käka middag på Kåtan & kanske ta ett vinglas. Mysigt..mer än så behöver det inte vara :) 



Puss & Kram..

Ovido - Quiz & Flashcards