Alla inlägg den 20 juli 2011

Av Linn Mörtzell - 20 juli 2011 10:49

Tänkte passa på att berätta att jag precis har uppdaterat Stickbeskrivningen på spiralsockorna. Så nu är beskrivningen komplett!


För er nyfikna själar som undrade vad vi pysslade med på vår "pappersbröllopsdag" så jobbade gubben sin första dag efter semestern :P Han slutade dock 16.15 Vi duschade & "pimpade" (paha..vem säger ens så?!?) till oss innan vi begav oss ner till Laponiakåtan för krubb. Jag åt röding med sommarprimörer samt blåmusselbuljong medans gubben föll åt det mer manliga hållet..grillad hängmörad ryggbiff med pompa & bea. Jag drack lite vin & vart enligt gubben lagomt fnittrig (??) medans Matteponken fick hålla sig till läskeblask. Efter varmrätten tryckte vi varsin dessert åxå. Vi gick hem drygt 700 spänn fattigare, mätta & belåtna :)

När vi väl anlänt hem kom eldprovet i alla förhållanden..ihopskruvning av diverse IKEA-möbler. Jag tänkte som så, att fixar vi detta utan att dräpa varrandra på just bröllopsdagen..då klarar vi ALLT ;) Hur som haver gick det..bra? ;D Hah!


Gårdagen hände det inget speciellt på. Jag låg mest & solade, läste skvallertidningar & kollade i klädkataloger. På kvällskanten satt jag & försökte trassla upp ett garn..i typ 3 timmar! Är inte färdig ännu..


Millson tyckte garnet gjorde sig utmärkt som huvudkudde. Där låg hon...i FYRA timmar.   


Idag slog jag upp ögonen 09.34 Gick upp, kokade kaffe, vattnade blommor, tog ut Millie, kastade i en tvätt, dammtorkade, uppdaterade stickbeskrivningen..& nu sitter jag här..

Ska strax hänga första tvätten för att sedan slänga mig ute i solsängen & trassla garn. Idag känner jag för att bara vara..orkar inte bege mig någonstans. Bara vara hemma. Skönt!


Fick brev från Sunderbyn igår. Trodde ju dom skulle ringa så jag fick chans att fråga allt jag undrar om. Men icket. Fick tid hos Dr. Peter (hallelujah!) den 16 Augusti. Nu gruvar jag mig..klump i magen, oron är tillbaka. Underbart..not! Kan jag bara få ett avslut på detta nu känner jag? 


Btw..till er som undrat över hur jag bor. Ikväll eller imorgon kommer en update med bilder på Vårat Villerkulla. Håll till godo :)


                                    

Nu ut i solen & hänga tvätt. Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards