Alla inlägg den 24 juli 2011

Av Linn Mörtzell - 24 juli 2011 09:43

Jag älskar söndagar. Har alltid gjort. Det är en dag som man kan mysa omkring i hemmet på. Speciellt om det regnar, som idag. Det är tillåtet att ta en tupplur på soffan mitt på blanka da`n. No bad feelings..

Just denna söndag ska jag ägna åt att i godan ro stöka undan lite i huset tillsammans med bra musik, stryka lite nytvättade sängkläder (älskar`t, strykning är Mitt terapiarbete), tvätt, vem vet..kanske jag städar garderoberna? För er som inte redan vet det, så älskar jag även att städa. I eftermiddag blir det nog en film med min bättre hälft. Till kvällen ska jag sticka färdigt mössan jag började med häromdagen. Slänger upp recep..nejje, beskriiivningen här as soon as possible :)

Måste bara lägga mig i myshörnan & läsa ett par, tre kapitel i boken också. Så jag överlever dagen. Den är sååå bra!


Ska även gå igen kyl & frys & knåpa ihop en ordentlig handlingslista. Vi har under ett par veckors tid försökt att inte handla ett dugg (vilket iofs kan bero på att vi varit fattiga som kyrkråttor!) för att lyckas trolla bort sådant som legat i skafferi/frys ett bra tag. Vi har verkligen lyckats! Herregud! Så nu blir det skärpning här framöver. Tror ni skulle avlida om ni hörde vilket matkonto vi haft. Ska nu även testa att sluta helt med gluten. Eftersom gubben är laktos, blir det nu alltså både laktos & glutenfritt. Men det går nog super :) Hoppas det hjälper för min del!


Ska logga in på Telia:s (felia:s?) hemsida & kolla över mitt svinigt dyra mobilabbonemang också. Jag har ett sånt där..hmm.."ring-abbonemang"..man ringer billigt. Men jag, som Aldrig ringer? Jag skickar sms & framförallt surfar på telefonen. Undra på att räkningarna är skyhöga! Någon som har något tips på en bra abbonemangsform åt lilla (?!) mig?  Tips är välkommet :)

Funderar på att säga upp hemtelefonen..men, alla "gamlingar" som ringer hit ringer ju på den..för att det är enklare. Mormor, gammelmormor..ja, ni vet. Så kanske man har kvar den ändå? Sist hade vi på hemtelen ringt för hela 18 spänn. Men räkningen var på nästan 300:-..kul med fasta avgifter. Not!


Nä, ska dricka upp kaffekoppen (den 1:a på typ 3 dagar!) för att sedan dundra igång lite bra musik..ballader idag tror jag? Sen dolar vi på! Men, återkommer ikväll med mössbeskrivning samt bilder OM jag blir klar. 


CU!

Ovido - Quiz & Flashcards