Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Linn Mörtzell - 14 juli 2011 20:30

Sitter i skrivande stund i soffan med fötterna i fotbad, ansiktsmask på & nybryggd kaffekopp i handen (nästan). Det är ruskigt kallt ute & känns fortfarande som höst. Ruggigt hörrnini..


Gårdagen spenderades i Juktån. Solen sken mest hela dagen om än det blåste en del. Vi gjorde en minitripp till deras andra stuga ett par, tre mil bort. Där hann jag förälska mig i en massa får som glatt skuttade (?!?) omkring bland gräs & tovor. Vi eldade, tjålade, käkade, mös, käkade..ja, you see my point. En mysig dag helt enkelt..
Millie har nog nästintill skaffat sig en käresta. Hon hade fullt upp hela dagen. Bus & spring!

Vi rullade hemöver & fick sällskap av Jesper. Vi dukade upp chirre & slog igång en film. Efter det var det tack & gonatt..zZzz..


   


Imårse dukade vi upp för långfrulle i soffan, kikade på inspelade avsnitt av "Halv åtta hos mig" samt " Världens bästa hotell". Roligt vare! Kan inte heller påstå att vi gjort så mycket annat idag. Kokade upp lingonen vi hade kvar i frysen, men mest har vi legat på soffan. Det är för mig en bedrift..för bara ett par veckor sedan hade jag Aldrig klarat av en hel dags soffläge. 


Imårse slogs jag av denna TRÖTTA krabat när jag klev upp. Gårdagen tog på ;)

 




På måndag har vi förövrigt bröllopsdag. Helt sjukt! Känns som vi varit gifta mest hela livet. Vilket kan bero på att vi träffades rätt unga (& nej, jag tycker inte att vi är gamla ännu). Känns som vi alltid varit delaktiga i varrandras liv. Känns surrealistiskt att jag inte kände Mattias när jag var liten, & vice versa. Många prövningar har kommit omkring vilket har stärkt oss ännu mer i efterhand. Tänk att det kan komma något så gott, ur något som stundvis kan göra så ont.

 

Älskar Dig honeybunch <3





Ovido - Quiz & Flashcards