Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Dalmål..

Av Linn Mörtzell - 25 juli 2011 10:10

Var uppe med tuppen imårse. Närmare bestämt 07.15 Hoppade i kläderna samt borstade tänderna innan jag satte mig på cykeln & trampade iväg till Vårdcentralen. Det var snabba ryck idag. Knappt någon väntan alls. Det tog ändå drygt 1,5 timme. Tagit hejbaberiba med prover! Ska lämna in lite fler under veckans gång samt att dom ringer när provsvaren från de redan tagna proverna kommer in, för att veta vilken väg vi ska sikta in oss på.

Glutenprovet gjorde vi om idag igen..& det visade ingenting. Har läst & hört att det inte alltid ger utslag på "vanliga" prover. Men kan det verkligen vara så? Är det ens värt att plocka bort gluten ur käket då undrar jag? Erfarenhet, någon?


Jag har iaf en bättre dag idag, & har nu gett mig tusan på att bli bra, pigg & alert igen. Jag är av sådan sort att jag tror att man mentalt kan göra sig frisk. Yepp. Lite svårt att tänka hundra positivt på de sämre dagarna. Men nu..nu ska här "tänkas sig frisk".


Nog om det nu. 


Det blåser så inni helpottas ute idag! Annars hade det varit en riktigt fin dag. Ska strax vika in lite tvätt. Sen vette rackarn. Läsa lite kanske. Ska gå till Ica vid 16-tiden & möta upp gubben för storhandling. Hoppas vi hinner iväg en sväng till Dollars..skulle verkligen behöva köpa glödlampor & tomma skivor..Skulle vilja in på Linkan samt textilhuset också? Men det lär knappast hända denna månad..hah!



Drömde om moffa inatt. Gullemoffa <3 Hörde honom prata så tydligt. Dalarna, dalmål..saknar Dalarna idag! Men bjuu`r på lite gobitar :)


Va i jeskuda bött`n tåcke eländut inlägg..Så fjantut så dä äntä klookt. Tjåla ba skit..Sikket eländä. Bändut värre?..


http://www.youtube.com/watch?v=CHLSj7-2pUg




   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Mörtzell - 15 april 2012 08:13

Godmorgon i stugan..   Har varit allmänt less bloggen då det känns som jag bara matar ut samma saker mest hela tiden. Dock har jag under uppehållet fått en & annan kommentar om att det faktiskt finns folk som ändå tycker jag skriver bra. Det är j...

Av Linn Mörtzell - 19 februari 2012 09:08

Vaknade upp i ett vinterland. For real. Vi har haft riktigt busväder i dagarna två & snön VRÄKER ner. Fifan. Känns som vilken decemberdag som helst? Har ganska nyvaknat & slurpar kaffe i väntan på damernas alpina på televisionen. Go Vonn! Hade tänkt ...

Av Linn Mörtzell - 12 februari 2012 18:37

Idag klev vi upp i god tid. 07.05 stod frullen klar & vi käkade, samt såg tv i godan ro. Efter detta var det dags att klä sig för en dag i backen. Kokade oss lite varm Obo`y & bredde lite mackor & packade ner i väskan. Åkte dock inte iväg på någon lå...

Av Linn Mörtzell - 11 februari 2012 17:41

Denna dag har sannerligen gått i lugnets tecken. Slog upp mina blå vid 07.30 & fick för mig att kliva upp. Det är ju rena rama sovmorgonen när man är van att klockan ringer runt 05-snåret. Fick dock order av gubben att ligga kvar & försöka sova ut (l...

Av Linn Mörtzell - 9 februari 2012 20:03

Idag var jag hemma i tid för första gången på vad som kan kännas som evigheter. Landade i Bondstan strax efter 15-snåret & det slår mig att det fortfarande är ljust ute! Glad i hågen gick jag in en tväris för att släppa ut lill-vovven samt göra käk å...

Ovido - Quiz & Flashcards