Alla inlägg den 29 maj 2011

Av Linn Mörtzell - 29 maj 2011 20:38

God kväll gott folk!


Efter jag kluddat ner några rader här tidigare under dagen bestämde jag mig bums för att åka till Dollarstore samt SunTan. Skrev & frågade Sara om hon hade lust att följa. Det ville hon :) Tråkigt att åka själv. Fyndade inget speciellt alls på Dollar, men skönt att komma ut lite..


Väl inne på SunTan fick vi vänta på att få oss varsitt solarium. Vilket inte gjorde mig något alls. Under tiden köpte jag en såndär goo solkräm som jag brukar. Testade dock en annan idag. Gör jag ALDRIG om! Den jag köpte idag skulle ha en "tinglande" effekt samt att det var massa bronzers i. Jag smorde in mig som vanligt, duttade i 50 spänn & lade mig tillrätta. Efter ca 5 minuter trodde jag att jag fullkomligen skulle brinna upp!!! Det stack som helvetet själv över hela kroppen. Jag var tvungen gå ur & kolla mig i spegeln..mycket riktigt. Jag var knallröd & flammig. Shit! Läste på förpackningen jag inhandlat..till mig förvåning läser jag något i stil med: "Viss rodnad, pirrande samt brännande känsla uppstår men försvinner oftast inom loppet av 1 timme."

Som tur var försvann det. Men den köper jag never again! Trodde jag skulle dö..minst!  Håller mig till det gamla vanliga hädanefter :P


När jag lämnat av Sara körde jag hem & hämtade gubben, sen bar det av till Frasses för den sedvänliga "Dagen-efter-burgaren". Tog hem maten & kikade på reprisen av Grey`s medan vi åt. Somnade en stund efteråt. 


Nu på kvällkanten har jag hunnit vädra mattorna, moppat golven, strykt & vikt in tvätten samt hunnit duscha. Skönt! Har även hunnit beställa hem lite nya T-discs till kaffemaskinen. Utbudet på orten är ju icke det bästa. Tyvärr..


Nu ska jag krypa ner i soffan & slå igång en film tror jag. Det är alldeles mörkt & regnigt ute..så en skräckis skulle kanske passa bra. Efter den laddar jag för ännu en arbetsvecka :)


Ciao!

Av Linn Mörtzell - 29 maj 2011 11:58

Vaknade upp med gårdagens stämpelavtryck på kinden. Har sovit fantastiskt gott med högerhanden i ansiktet. 


Gårdagskvällen var helt ok. Satt här hemma & tjålade lite skit under kvällen. Om allt & inget. Fick besök av både kockis & sväffä. Vid 22.30 fick vi skjuts bort till isladan. Det var inte många själar där vid vår ankomst. Dock började det sakta fyllas på ganska omgående. Roligt att träffa på lite folk :) Kändes som att vi mest bara var in & vände..men när vi väl valde att gå var det knappt en timme kvar tills stängning. Vi köpte oss en varsin hamburgare & tog en skön promenad hemöver..

Dock var jag absolut genomfrusen när jag kom hem. Jösses vad jag frös! Sviterna av detta blev en ömmande hals & tät näsa. Men det har kunnat vara betydligt mycket värre :)


Haha..måste bara berätta..när vi väl kommit hem & krypit ner i sängen så låter det ganska precis såhär:


Mattias: Jag är nog lite på snusen ändå..

Linnsan: Eehh, ok? Vadådå?

Mattias: Mitt öra sover..

Linnsan: Whaat?

Mattias: Det är bortdomnat..

Linnsan: Gonatt..


Idag blir det lugna gatan här hemma. Det både regnar & blåser ute, för ovanlighetens skull ^^ Nu får solen ta & hitta fram. Det var ett bra tag sen sist. Det känns i kroppen att det behövs. Kanske får göra ett besök på SunTan idag. Vore riktigt skönt. Kändes dock lite småjobbigt att behöva pallra sig dit. Latmasken AB. Är lite småsugen att åka till Dollar en sväng också. Längesedan man var dit..vi får se helt enkelt :)


Ida har nyss varit hit & lämnat sin symaskin som hon snällt kunde låna ut till mig. Tack bruden! Nu kan jag äntligen fixa till min absoluta favvoklänning som varit för stor ända sedan jag köpte den. Går inte att beställa underverket längre..En helt vanlig, blommig & urtjusig maxiklänning från Vila.


Nä, dags att..ligga på soffan en stund.

Återkommer nog under kvällen :) 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards