Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Linn Mörtzell - 27 maj 2011 21:46

Har haft en riktigt bra dag idag. Slapp stressa för att hinna färdigt i tid imårse, hittade omedelbart nycklar, badge & telefonen innan jag skulle åka till jobbet, väl framme på jobbet har dagen vart riktigt bra :) Tacobuffè hade vi idag. Hann städa ordning & fixa klart allt innan hemfärd. Underbart! 

Väl hemma väntade gubben som preppat middag & dessert. Älskar att få bli bortskämd ibland! ;) Middagen bestod av plankstek (med Mattias super-mos, äckligt gott!). Jag har även tjatat om att han ska göra en hemgjord tiramisu åt mig under många års tid nu..idag hände det! Han hade även köpt mitt absoluta favvo-vin --->


Och nej, jag orkar inte fixa bilden. Det är något galet & varenda bild blir åt fel håll nu igen. Trots att dom inte är det innan de kommer upp i bloggen and so on..ni får leva med det idag :)

 

'

Efter middagen slog vi igång en film. Som jag somnade ifrån (ovanligt..eeh, NÄ!). Efter filmen begav sig Mattias iväg till isladan där han ska jobba ikväll. Han ska sitta i insläppet & kommer nog inte hem förrns vid 3-snåret inatt. Känns som den gamla goda tiden på taxi..typ.Skillnaden nu är att jag inte varit ensam nattetid på snuskigt länge. Vilken kommer resultera i att jag KOMMER höra spöken, väsen, andar, tjyvar, tjyvgubbar, krypskyttar & annat skit som skrämmer slag på mig under kvällens gång. Huga! Därför tänder jag alla lampor, slår igång alla tv:sar & har konstant musiken igång på minst en dator. Det bästa med nattjobb är när dom kryper ner i sängen sent inatt & sover länge. Mys!


Jag har inga direkta planer för morgondagen. Om det inte blåser blir det en löptur med vovven & ett besök på SunTan. Dit går jag dock UTAN vovve..


Ska förresten slita bort kaklet i köket har jag bestämt. Istället ska där tapetseras fast en vinyltapet som det sen skall sitta glas över. Hur f-n går man tillväga för att veta att det blir bra?..Någon som har erfarenhet av detta får gärna slänga in en kommentar! Jag behöver alla råd jag kan få..





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards