Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Linn Mörtzell - 23 maj 2011 20:56

Var så ivrig att få komma tillbaka till jobbet vilket i sin tur ledde till ännu en sömnlös natt. Somnade, vaknade..& kikade på klockan. Kändes som jag legat i sängen sjuttiotvå år! 05.32 startade alarmet & jag studsade upp..back to basics --


-->borsta tänder, mata Millan, tvätta fejset, "smoshla" in mig, släppa ut Millan, koka kaffe, mascara på, hämta in hunden, svepa kaffet , platta håret, kolla datorn, platta håret igen, letar febrilt efter nycklar/badge/telefonen, kollar på klockan, får panik, slänger ner hela mitt liv i handväskan, sprayar håret, hittar inte bilnyckeln, får ännu mer panik, HITTAR bilnyckeln, åker iväg...får tvångstankar om hurvida jag verkligen stängt av plattången, lyssnar på underbar musik de restrerande 10 minutrarna till jobbet.


Jag älskar mina tidiga kaotiska mårnar (stavning?)! Som jag saknat detta :D


Första dagen på arbetsplatsen har gått superb. Var himla lugnt vilket just idag var rätt skönt även om jag känner nu att det inte skulle skadat att få "ta ut sig" lite mer. Men lugn, ba`lugn..dom dagarna kommer, & dom kommer med råge! :) Riktigt roligt att träffa alla kollegor igen. Längtar redan tills imorgon. Älskar mitt jobb!


När jag kom hem bar det omgående av med gubben till Ica (ofc :P) för att handla lite tomma skivor. Givetvis ledde det i sin tur till ännu en rågad varukorg. As usual. Hopplösa är vi! 

Åkte hem & käkade middag, tjålade lite skit, busade med Millson (kärt barn har många namn). Regnet öste ner ute, så bestämde mig för att ta ett bad. Fick dock leta efter "badkarsploppen" sisådär en halvtimme. Men det var det värt. Har just kommit upp & ska strax ta mig ett glas äppeljuice & krypa ner i soffan med gubben & en förhoppningsvis bra film :) Mys!


Förresten har vi hittat en liten vovvsing på internet som skulle behöva ett nytt hem. Tanken att kunna ge denne detta känns underbar..dock är det nog i princip omöjligt för vår del just nu. Åhh, det var en sådan snygging. Vi blev nog lika förälskade både jag & min andra hälft..hoppas innerligt den hittar sitt rätte hem, vilket jag inte betvivlar! Det var en Chinese Crested som var fylld hela 1 år ung.



Nä, dags att skynda mig för att ta bäst-hörnet i soffan :P 

Hejs!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards