Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Linn Mörtzell - 20 maj 2011 19:43

Har just startat diskmaskinen efter kvällens middag. Sara kikade förbi & vi käkade laxpaket med saffranssmör. Efterätten fick bli så enkelt som vanliljkesella med smulade digestivekex varvat med hallon & blåbär. Supergott :) Vi drack ett rosèvin som jag sett på Nyhetsmorgon (tantvarning?) häromveckan. Det hette "Leth" & kan vekligen rekommenderas till varma sommardagar! Riktigt friskt & härligt vin..


Efter sällskapet knallat vidare tjattrade jag med min kära Madeleine i juppifåntelenallen ett tag, plockade in tvätten jag hängt ut på tvättlinan tidigare under dagen. Älskar att återigen kunna hänga ut tvätten. Det luktar så gott & känns så fräscht! Ett plus i kanten är att man (knappt) behöver stryka efteråt. Lovely!


Kan förövrigt berätta att när jag städade idag, så drog jag fram sängborden i sovrummet för att kunna dammsuga ordentligt. Kan säga att det var ett tag sen sist ^^

Kände att jag stötte emot någonting därunder..& till min förvåning var det mina glasögon. Dammit säger jag bara :P Jag som hittade ett par nya toksnygga glajjor på www.smartbuyglasses.se 

Ett par Dolce som jag provade hos Synsam för typ ett par år sedan. Jag blev förälskad då,& jag är det ännu idag. Dom ropar mitt namn..


      Old suckers..


Funderar på att fixa fram en film till kvällen..fåse om gubben är pigg nog att kika när han kommer hem. Har varit inne på www.bubbleroom.se nu i två dagar & sett ut lite sommarkläder. Men jag hittar för mycket. Måste sålla bort över hälften om jag ska kunna beställa. Och det, kära vänner..är inte lätt. 



Av Linn Mörtzell - 20 maj 2011 10:00

Tog en rejäl sovmorgon idag & klev inte upp förrän 9-snåret. Har bestämt mig för att idag & imorgon tillåta mig ordentliga sovmårnar, för att ställa klockan & kliva upp i tid på söndag. Anledningen till detta är förståss att jag börjar jobba på måndag igen. Längtar! :D


Gubben har begett sig ut på morgonpromenad (i värsta blåsvädret!) medans jag ska ta tag i att städa huset litegrann. Börja packa ordning jobbväskan samt badkläder and so on till sjukgymnastiken..

Hänkar på Matteponken till Ica då han börjar för dagen, så ska jag passa på att handla lite i samma veva. Perfa! :)


Får middagssällskap ikväll då fröken Sara kikar förbi. Blir perfa då gubben jobbar kväll. Ytterst trevligt! Inte skoj att laga mat till sig själv. Ska vi laga oss nå smarriga laxpaket. Tänkte kasta ihop en tokenkel & smarrig liten dessert åxå..



Nä, dags att kasta i en tvätt & röja undan lite i huset. 

Hörs senare!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards