Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Tingle..

Av Linn Mörtzell - 29 maj 2011 20:38

God kväll gott folk!


Efter jag kluddat ner några rader här tidigare under dagen bestämde jag mig bums för att åka till Dollarstore samt SunTan. Skrev & frågade Sara om hon hade lust att följa. Det ville hon :) Tråkigt att åka själv. Fyndade inget speciellt alls på Dollar, men skönt att komma ut lite..


Väl inne på SunTan fick vi vänta på att få oss varsitt solarium. Vilket inte gjorde mig något alls. Under tiden köpte jag en såndär goo solkräm som jag brukar. Testade dock en annan idag. Gör jag ALDRIG om! Den jag köpte idag skulle ha en "tinglande" effekt samt att det var massa bronzers i. Jag smorde in mig som vanligt, duttade i 50 spänn & lade mig tillrätta. Efter ca 5 minuter trodde jag att jag fullkomligen skulle brinna upp!!! Det stack som helvetet själv över hela kroppen. Jag var tvungen gå ur & kolla mig i spegeln..mycket riktigt. Jag var knallröd & flammig. Shit! Läste på förpackningen jag inhandlat..till mig förvåning läser jag något i stil med: "Viss rodnad, pirrande samt brännande känsla uppstår men försvinner oftast inom loppet av 1 timme."

Som tur var försvann det. Men den köper jag never again! Trodde jag skulle dö..minst!  Håller mig till det gamla vanliga hädanefter :P


När jag lämnat av Sara körde jag hem & hämtade gubben, sen bar det av till Frasses för den sedvänliga "Dagen-efter-burgaren". Tog hem maten & kikade på reprisen av Grey`s medan vi åt. Somnade en stund efteråt. 


Nu på kvällkanten har jag hunnit vädra mattorna, moppat golven, strykt & vikt in tvätten samt hunnit duscha. Skönt! Har även hunnit beställa hem lite nya T-discs till kaffemaskinen. Utbudet på orten är ju icke det bästa. Tyvärr..


Nu ska jag krypa ner i soffan & slå igång en film tror jag. Det är alldeles mörkt & regnigt ute..så en skräckis skulle kanske passa bra. Efter den laddar jag för ännu en arbetsvecka :)


Ciao!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Mörtzell - 15 april 2012 08:13

Godmorgon i stugan..   Har varit allmänt less bloggen då det känns som jag bara matar ut samma saker mest hela tiden. Dock har jag under uppehållet fått en & annan kommentar om att det faktiskt finns folk som ändå tycker jag skriver bra. Det är j...

Av Linn Mörtzell - 19 februari 2012 09:08

Vaknade upp i ett vinterland. For real. Vi har haft riktigt busväder i dagarna två & snön VRÄKER ner. Fifan. Känns som vilken decemberdag som helst? Har ganska nyvaknat & slurpar kaffe i väntan på damernas alpina på televisionen. Go Vonn! Hade tänkt ...

Av Linn Mörtzell - 12 februari 2012 18:37

Idag klev vi upp i god tid. 07.05 stod frullen klar & vi käkade, samt såg tv i godan ro. Efter detta var det dags att klä sig för en dag i backen. Kokade oss lite varm Obo`y & bredde lite mackor & packade ner i väskan. Åkte dock inte iväg på någon lå...

Av Linn Mörtzell - 11 februari 2012 17:41

Denna dag har sannerligen gått i lugnets tecken. Slog upp mina blå vid 07.30 & fick för mig att kliva upp. Det är ju rena rama sovmorgonen när man är van att klockan ringer runt 05-snåret. Fick dock order av gubben att ligga kvar & försöka sova ut (l...

Av Linn Mörtzell - 9 februari 2012 20:03

Idag var jag hemma i tid för första gången på vad som kan kännas som evigheter. Landade i Bondstan strax efter 15-snåret & det slår mig att det fortfarande är ljust ute! Glad i hågen gick jag in en tväris för att släppa ut lill-vovven samt göra käk å...

Ovido - Quiz & Flashcards