Direktlänk till inlägg 26 november 2011

Udate nr2. Lördag

Av Linn Mörtzell - 26 november 2011 18:11

Jovisst. Detta får bli dagens 2:a uppdatering. Inte illa pinkat. Sitter inlindad i en filt vid köksbordet & väntar på att tekannan ska tjuta. Har tänt vad som kan kännas som miljontals med ljus & har det bara mysigt. Direkt efter senaste inlägget begav jag mig ut för att kika i affärer. Tog mig bara till Mimmis där jag direkt fyndade. Ponchon jag suktat efter var det första jag såg då jag klev innanför dörren..taget! Hittade även ett vanligt baslinne samt en snyggtröja, på rea dessutom. 

   


Har hunnit boka in klipptid hos Cre8U. Har aldrig varit där förr så det blir superspännande. Då jag väl är där ska jag fråga lite om bl.a Bodysugaring samt boka in tid för detta! Någon som prövat på denna metod? Sockrat, Blingat? 


Hann tvätta ett par maskiner innan det var dags att åka på ishallen. Då jag skulle åka hem blåste det nog ännu mer är tidigare på dagen. Fick knappt igen bildörren. Vägarna är rena rama isbanan, & trots att jag kröp fram med bilen så släppte det bak hela tiden. Tycker jag INTE om. Tycker inte heller om att min käre make sitter på en buss i detta busväder. Med storm, & ishalka..för att åka närapå 30 mil (eller vad det nu är?). Skrev att han skulle hälsa Herr Busschaufför det..ifall han inte redan visste det menar jag? ;) 


Har passat på att käka köttkorv & rotmos eftersom gubben är borta. Not his favourite direkt. Dessvärre insåg jag vid servering att jag hade slut senap (=en smärre katastrof!), men jag orkade verkligen inte åka ut & handla. Det fick gå ändå. Well,well..nu ska jag försöka sysselsätta mig i drygt 2 timmar till, då jag åker & plockar upp gubben. Vad ska jag riktigt hitta på? Kanske sortera lite mer i min mönsterpärm?..kanske sy en snärt?


 
 
Ingen bild

woop*

27 november 2011 19:06

Vilka fina plagg du hade shoppat! :) riktigt snygga!*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Mörtzell - 15 april 2012 08:13

Godmorgon i stugan..   Har varit allmänt less bloggen då det känns som jag bara matar ut samma saker mest hela tiden. Dock har jag under uppehållet fått en & annan kommentar om att det faktiskt finns folk som ändå tycker jag skriver bra. Det är j...

Av Linn Mörtzell - 19 februari 2012 09:08

Vaknade upp i ett vinterland. For real. Vi har haft riktigt busväder i dagarna två & snön VRÄKER ner. Fifan. Känns som vilken decemberdag som helst? Har ganska nyvaknat & slurpar kaffe i väntan på damernas alpina på televisionen. Go Vonn! Hade tänkt ...

Av Linn Mörtzell - 12 februari 2012 18:37

Idag klev vi upp i god tid. 07.05 stod frullen klar & vi käkade, samt såg tv i godan ro. Efter detta var det dags att klä sig för en dag i backen. Kokade oss lite varm Obo`y & bredde lite mackor & packade ner i väskan. Åkte dock inte iväg på någon lå...

Av Linn Mörtzell - 11 februari 2012 17:41

Denna dag har sannerligen gått i lugnets tecken. Slog upp mina blå vid 07.30 & fick för mig att kliva upp. Det är ju rena rama sovmorgonen när man är van att klockan ringer runt 05-snåret. Fick dock order av gubben att ligga kvar & försöka sova ut (l...

Av Linn Mörtzell - 9 februari 2012 20:03

Idag var jag hemma i tid för första gången på vad som kan kännas som evigheter. Landade i Bondstan strax efter 15-snåret & det slår mig att det fortfarande är ljust ute! Glad i hågen gick jag in en tväris för att släppa ut lill-vovven samt göra käk å...

Ovido - Quiz & Flashcards