Alla inlägg den 14 november 2011

Av Linn Mörtzell - 14 november 2011 18:53

Natten har inte bjudit på många sammanhängade timmars sömn. Förutom magont & "däppt däsa" har det blåst som tusan. Dörrar har skallrat & hela huset har näst intill gungat. Det var lite halvtungt att släpa sig upp då uret ringde 05.30 Å andra sidan längtade jag så innerligt efter nässprayen som stod i hallen på nedervåningen & bara väntade på mig. Det blev ett smärre Hallelujah Moment!


När jag kommit hem hem från en dags arbete väntade pakeet från Kicks i lådan. Sjukligt snabb leverans. Impressed? Ohyes. Förutom ansiktskrämerna (Clinique-Redness Solutions) som jag nämnt tidigare klickade jag även hem Hawaiian Tropics bodybutter. Har sen tidigare detta i doft "Lime Colada" som är härlig. Men denna gång hittade jag en riktig klassiker. "Exotic Coconut". Mums för både kropp & själ! Nu snackar vi sommar i burk, barndomsminnen, sol & bad..ja, you name it. Kommer aldrig klara mig utan denna produkt ever again. Önskar jag kunde förmedla doftblogg. Fick även med lite småprover på köpet..alltid trevligt kan jag tycka. 






Har hunnit ringa mormora en sväng på eftermiddagen. Hon har lagt undan massa tyger till mig som jag plockar med mig vid nästa visit neröver. När dessa anlänt till Bondstan ska jag påbörja projekt Lapptäcke. Har velat göra ett eget sen jag såg mamma ligga & klippa över hela köksgolvet då jag var barn. Tyvärr vart just det täcket uppätet av "röttöra i sömmäschtuuga".

Jag har kikat runt lite på nätet & det finns en hel del färdiga "kit" för detta. Men..är inte halva nöjet att återanvända gamla tyger som betyder någonting? Tyger som funnits bland de dina som betyder något? Det tycker iaf jag! Jag vill ha minnen. Kunna titta på det egenhändigt sydda täcket & minnas en historia. Så får det bli! Ni övriga i min närhet som vet med er att ni har överblivna tyger/stuvbitar som ni kanske tänkt kasta..tänk på Linnsan först :P Ska nog önska mig en bok om just lappteknik i julklapp åxå tror jag. Kan behövas? Haha!


Ska dricka upp mitt glas med Proviva Mango (mums!) innan det är dags att studsa in i duschen..sen ska jag smoscha med Cocosnötskrämen & se tv :D Ensam mamma söker ikväll vetttni. 


Tjing!

Ovido - Quiz & Flashcards