Alla inlägg den 10 november 2011

Av Linn Mörtzell - 10 november 2011 17:54

Har haft en finfin eftermiddag. Kom hem från jobbet redan vid 15.30 Lyx! Har hunnit kasta i lite tvätt från veckan som gått samt käkat middag. Köpte med mig matlåda från jobbet idag. Raggmunkar med stekt flärre. Satt som en smäck. Fick käka ensam idag då gubben jobbar. Men, det går ju bra det med. Iaf om maten redan är färdig ;)


Har nyss tagit mig en lååång, & skållandes het dusch med hårinpackning & hela köret. Riktigt skönt! Har inte riktigt haft tid för något annat en snabbduschar senaste veckan. Sitter nu äntligen uppkrupen i soffan med mumsig glögg, pepparkakor & en mandarin/clementin/satsuma (ja, någon av dom..& jag har inte en susning om vilken!). Hämtade ut ett paket från Ellos igår, innehållande julsaker (& leggings förståss..förbrukningsvara ni vet!). Köpte b. la dessa supersöta små ljusstakar. Älskar dom redan mer än livet självt -->

       


Idag har jag faktiskt också beställt. Dock inte direkt ett "roligt" paket. Har ju typ..jämt (hela mitt liv) haft problem med röd hy. Det blommar främst upp då jag är varm, kall, stressad, trött, har lågt blodsocker..ja, även heeelt utan anledning. Nu tack vare att kylan & den torra luften smyger sig på är det återigen värre. Jag HATAR detta elände & står inte ut mer! Googlade lite & fick fram en serie produkter från Cliniqe - Redness solutions & ska nu testa detta. Burkfan kostade skjortan & även den ytterst pyttelilla tuben. Men är det så bra som det verkar, & som faktiskt "vanliga" människor på nätet påstår..då är det fantastiskt. Den fungerar tydligen även för folk som lider av rosacea (stavning?!) Det är värt ett försök känner jag, definitivt. Om än det suger apröv att "kasta ut" pengar på. 

Något som har erfarenhet av denna produkt, eller någon annan i samma katergori? Tips mottages tacksamt :)


Nu är det dags att hänga tvätt & ladda ännu en maskin, tuta in lite nässpray varpå jag återgår i soffläge med skvallertidningar. Klockan 20.00 visas det Robinson på televisionen. Go Ola, go Ola..gogo, go Ola! 



 

Tog denna bild på jobbet i förrgår kväll. Vackert! 

Ha en bra kväll därute..


Kram på Er <3

Ovido - Quiz & Flashcards