Alla inlägg den 12 november 2011

Av Linn Mörtzell - 12 november 2011 09:50

Jorå så atteee. Anledningen till att jag vaknat i ottan kan visserligen bero på att jag somnade klockan kring 20.00 igårkväll. Sinnessjukt vettni! Vi som hade myskväll, jag & gubben. Vi åt hemgjorda schnitzlar med hemgjort cafe de paris-smör, drack ett glas rött & hade dessert. Jag somnade nog mest troligt i sista pausen till Böda-camping. Med andra ord ganske omgående efter krubbet inatgits. Haha! Kul fru? :P Tur att han är förstående, gubbsis.




Jag började denna morgon en en tallrik "grågröt" med äppelmos. Grågröt kallades denna rätt då jag gick på dagis, & jag lovar..det var inget man direkt längtade efter. Klistergröt var en annan benämning. Antar att ni vid detta laget listat ut att det är havregrynsgröt? :) Medan jag käkade detta åt Mattias en rejäl porton ris & wokat fläsk i sötsur-sås. Han har nu begett sig av mot..hum, Umeå (?) för match.


Jag ska strax hoppa i kläderna & bege mig ut på Konsum & Dollar. Sen bär det av hemåt för en dag i pysslets tecken. Ska printa ut lite nya stick & virkmönster & sätta in i min mönsterbok, sy ett par julgardiner samt evenutellt måla en bokhylla. Ikväll kommer Jesper förbi. Fort bänkar vi oss nog i soffan & kikar en film eller så. Nice! 


Önskar att jag imårse hade tagit en bild av morgonen i Bond`stan. It was beautiful! Kallt, krispigt & soluppgång..

Nej, dags att starta dagen! 

Ovido - Quiz & Flashcards