Alla inlägg den 19 november 2011

Av Linn Mörtzell - 19 november 2011 10:40

Herregud vad dagrna går fort. Sen senaste inlägget i tisdags känns det som jag knappt hunnit stanna av & andas. But I like it! :) Det märks dock i Villerkulla att vi inte har varit hemma mycket senaste tiden. Det är inte stökigt, men ack så skitigt..


Igår efter jobbet åkte vi till Intersport för att leta nytt halsskydd (tror jag) till gubben. Linnsan hittade dock en björnfi..finmössa! Den är så omodern detta år..men hejbara så skön! En brun från Fjällräven. Köpte åxå ett par bättre vantar så jag slipper frysa om de små fingrarna under de kallare dagarna samt i isladan. 

 


Var även in på Elkedjan & fyndade en mjölkskummare till Chai-teet som nu anlänt i brevlådan. Jag misslyckades dock katastrofalt med blandningen. Någon som vet hur man tillreder en god Chai-Latte? Jag har inte teet i pulverform, utan i lösvikt. Tror iaf jag ska köpa hem mer kardemumma & toppa med.  


Aftonen spenderades i soffan med Take-out & Doobidoo. Älskar det programmet. Det bjuder till många skratt :) Vi var trötta & gjorde tidig kväll. Riktigt skönt..


Vi vaknade i skaplig tid & kunde därav ligga & dra oss ett bra tag. Mysmorgon! Inte alls ofta vi kan ligga kvar bägge två i sängen. Nu har jag precis kommit innanför dörren igen efter att ha släppt av gubben på ishallen. Dom har bortamatch i Lycksele & kommer hem ikväll. Har hunnit vara på både Domus & Ica.

Ska strax färga håret då jag ser ut som en riktig skata! Har påbörjat operation tvättberg & beräknas vara färdig mot kvällskanten. Ska sy julgardiner till sovrummet under dagen, samt sticka färdigt en socka.

Måste även ner i källaren & plocka upp/gå igenom julsakerna. Två av grannarna har hittils pyntat i Bondstan. Annars brukar jag vara först ;P Men vad tusan..det är ingen snö. Det är inte ens kallt. Väntar minst en vecka till med att pynta tänkte jag. Dock skönt att ha gått igenom allt innan. Se så alla lampor fungerar and so on. 


Nej, känner mig halvstressad. Måste ta tag i dagen. Plenty of stuff to do! Till kvällen vankas det apelsinglögg & pepparkakor. Ska även testa den nya flödeosten med apelsinsmak på pepparkakan. Lite annat än mögelost. Blir säkert smaskigt :)



Ha en underbar dag därute!  


Ovido - Quiz & Flashcards