Alla inlägg den 22 november 2011

Av Linn Mörtzell - 22 november 2011 05:45

Vill så gärna krypa tillbaka till kojs & få somna om. Jösses, så trött jag är idag. Konstigt nog är Alltid tisdagar värsta dagarna att lyckas kliva upp på. Är ofta trött mest hela dagen dessutom. Andra dagar går bra, men tisdagar. Någon som känner igen sig? 


Tänkte kort sammanfatta senaste dagarna i brist på annat att skriva. Lill-hjärnan är lite trög såhär på morgonkvirren! 

I söndags började vi självklart med långfrulle, varpå svågern kikade förbi & sa hej. Då fortsatte vi helt sonika med att käka kladdkaka med chokladgrädde, & pepparkakor. Pojkarna gick ut i garaget & skruvade upp ett skåp medan jag tog tag & fixade Millsons friss. Gubben åkte vidare & fick på nya extraljusen på bilen (thank god!) varpå vi åkte till ishallen & kikade på när svåger nr.2 spelade match.


Igår var det bara att åka på jobbet såklart. Det drar ihop sig mot ännu en chartersäsong. Inte länge alls kvar nu! Efter jobbet fick jag i uppdrag att ta Våfflan som fått pyspunka & åka till Gummiverkst`an för att laga. Fort var det gjort & jag begav mig vidare hemöver. Väl hemma hann jag stuva in tvätt i garderobern & allmänt röja undan lite. Såg ut som ett slagfält..Sytt sovrumsgardiner & hunnit sätta upp, samt hann med att sticka färdigt ett toffelpar. Kvällen avrundades med "Ensam mamma söker". 


Jag undrar om jag ska julpynta idag efter jobbet? Jag brukar längta & typ vara bland dom första på detta, men inte i år. Känslan finns inte alls där & jag vill bara "göra bort" det. Vill ha mer snö, & lite kyligare. Ska fixa ordning lite i min mönster-pärm & skriva ut lite livsnödvändiga mönster till stickningen. Ska även leta på något roligt mönster till benvärmare. Annars vet jag inte vad kvällen har att erbjuda. Vi får se helt enkelt :)


Nä, dags att lägga på ett kol & starta plattången. Håret mitt idag..det ska vi Inte prata om. Bad hair day! Ujuj..

Puss på er..

Ovido - Quiz & Flashcards