Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Slödag..

Av Linn Mörtzell - 18 maj 2011 16:19

Vart väckt av darling innan han for till jobbet. Låg & drog mig i sängen ett tag & lyssnade på regnet. Mysigt. Släpade mig ner till undervåningen & konstaterade under vägen att jag bestämt skippar bassängen & allt därtill idag. 

Gjorde ordning en skål med musli, en kaffekopp & rostade mig en rågformsmacka med vanlig ost & keso på. Mumma! Käkade i godan ro medans jag började kika på diverse program på kanal5play. 


Känner mig sjukt lat idag. Hatar dessa dagar då jag i vanlig ordning får dåligt samvete över att inte göra någon nytta, samt blir stressad av att bara ligga & mojsa. Det är skillnad om jag & Mattias bestämmer oss för att ta en mysdag utan någon som helst To-Do-Lista. Men när jag är själv..nä! 

Ska bli riktigt nice att börja jobba på måndag igen. Oj vad jag längtar! :D


Trots att jag legat på latsidan idag har jag mellan varven fått lite gjort iallafall. Han hunnit kasta i en tvätt samt ställt tillbaka utemöblerna på lilla "altan". Satt även för en pressenning över "ute-utemöblerna då det fallit i glömska. Det har ju regnat en del som sagt..

Var hos frissan (Anjas Hårstudio) & trimmade kalufsen lite igår. Blev som vanligt supernöjd. Tänkte eventuellt kasta i en färgburk i skallen ikväll. Sen börja sköta mig bättre med Revlons färgbomb nu..Skärpning på mig! :)



Justja, har nu kommit igång med stickningen. Så har tagit lite bilder and so on. Så håll utkik, snart kommer det upp lättlästa(förhoppningsvis) beskrivningar & bilder på enklare varma ting. Börjat med ett par superenkla spiralsockor. Det går dock inte riktigt lika snabbt som förr, heh. Kan även tillägga att jag har sinnessjuk träningsvärk i underarmen :P


Förövrigt bär det av en snabbis till Piteå på lördag eftermiddag/kväll. Då ska grillplatsen vi beställt hämtas upp. Härligt, härligt! 


Ska iväg & möta gubben på Ica vid 19-tiden..skönt att få lite luft. 


    


Nä, dags att slita sig från datorn & mina torkade papayor & bananer. Här ska hängas tvätt!..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Mörtzell - 15 april 2012 08:13

Godmorgon i stugan..   Har varit allmänt less bloggen då det känns som jag bara matar ut samma saker mest hela tiden. Dock har jag under uppehållet fått en & annan kommentar om att det faktiskt finns folk som ändå tycker jag skriver bra. Det är j...

Av Linn Mörtzell - 19 februari 2012 09:08

Vaknade upp i ett vinterland. For real. Vi har haft riktigt busväder i dagarna två & snön VRÄKER ner. Fifan. Känns som vilken decemberdag som helst? Har ganska nyvaknat & slurpar kaffe i väntan på damernas alpina på televisionen. Go Vonn! Hade tänkt ...

Av Linn Mörtzell - 12 februari 2012 18:37

Idag klev vi upp i god tid. 07.05 stod frullen klar & vi käkade, samt såg tv i godan ro. Efter detta var det dags att klä sig för en dag i backen. Kokade oss lite varm Obo`y & bredde lite mackor & packade ner i väskan. Åkte dock inte iväg på någon lå...

Av Linn Mörtzell - 11 februari 2012 17:41

Denna dag har sannerligen gått i lugnets tecken. Slog upp mina blå vid 07.30 & fick för mig att kliva upp. Det är ju rena rama sovmorgonen när man är van att klockan ringer runt 05-snåret. Fick dock order av gubben att ligga kvar & försöka sova ut (l...

Av Linn Mörtzell - 9 februari 2012 20:03

Idag var jag hemma i tid för första gången på vad som kan kännas som evigheter. Landade i Bondstan strax efter 15-snåret & det slår mig att det fortfarande är ljust ute! Glad i hågen gick jag in en tväris för att släppa ut lill-vovven samt göra käk å...

Ovido - Quiz & Flashcards