Direktlänk till inlägg 10 december 2011

I`m back..

Av Linn Mörtzell - 10 december 2011 08:58

..efter en hård arbetsvecka. Timmarna har inte riktigt räckt till. Chartern har dragit igång för fulla muggar & cateringar ska levereras. Så delvis därför, & att det närmar sig jul med stormsteg med Allt vad det innebär har gjort att jag inte riktigt haft tid att uppdatera er :(


Nu, efter en god natts sömn börjar jag, trots bultande huvud (avslappningshuvudvärken har gjort comeback) börjat känna mig som en människa igen. Idag kommer bli en bra dag!.Darling klev upp vid 03.30 imårse för att följa svågern ut på plogjour..med Jaurets typ breeedaste plog. Visst pojkar? ;) Sötnötar! Jag har skickat med en bullpåse & Mattias blandade både saft & Obo`y att ta med. Hah! 


Jag har precis hinkat i mig en kaffeslurk, samt hunnit vara ut & plugga i motorvärmaren samt sopat av bron (varit x-tra noga på trappsteg nr.2!) & rastat Millson. Ska strax börja röja upp i huset som har kommit lite på efterkälken i veckan. Sen blir det till att göra sig iordning då vi ska ta en promenad ut på samhället & kika i affärer..ja, & köpa leggings förståss. 

Vid 13-snåret beger vi oss av mot ishallen för att kika på Jespers match. Känner på mig att han kommer göra P idag! Ska be gubben kolla is-schemat för imorgon..är det ledigt vill jag åka skrillor. 


I afton har vi bjudit in alla syskon för myskväll i Bondstan. Bara sitta & prata, mysa & kanske spela spel. Måste ju bara spela vårat senaste inköp, "hoppa grodan". Det blir hur som haver riktigt nice & jag känner att det ska bli riktigt gött att bara få sitta & umgås med dessa filurer. Jesper sover över så vi får äran att bjù han på frukostbuffè A`la Villerkulla imorgon bitti. Självklart serveras detta i soffan med någon rolig film eller något inspelat program. 


Dags att ta tag i dagen..

Återkommer med bilder nästa gång. That`s a promise :)



Kram på Er <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Mörtzell - 15 april 2012 08:13

Godmorgon i stugan..   Har varit allmänt less bloggen då det känns som jag bara matar ut samma saker mest hela tiden. Dock har jag under uppehållet fått en & annan kommentar om att det faktiskt finns folk som ändå tycker jag skriver bra. Det är j...

Av Linn Mörtzell - 19 februari 2012 09:08

Vaknade upp i ett vinterland. For real. Vi har haft riktigt busväder i dagarna två & snön VRÄKER ner. Fifan. Känns som vilken decemberdag som helst? Har ganska nyvaknat & slurpar kaffe i väntan på damernas alpina på televisionen. Go Vonn! Hade tänkt ...

Av Linn Mörtzell - 12 februari 2012 18:37

Idag klev vi upp i god tid. 07.05 stod frullen klar & vi käkade, samt såg tv i godan ro. Efter detta var det dags att klä sig för en dag i backen. Kokade oss lite varm Obo`y & bredde lite mackor & packade ner i väskan. Åkte dock inte iväg på någon lå...

Av Linn Mörtzell - 11 februari 2012 17:41

Denna dag har sannerligen gått i lugnets tecken. Slog upp mina blå vid 07.30 & fick för mig att kliva upp. Det är ju rena rama sovmorgonen när man är van att klockan ringer runt 05-snåret. Fick dock order av gubben att ligga kvar & försöka sova ut (l...

Av Linn Mörtzell - 9 februari 2012 20:03

Idag var jag hemma i tid för första gången på vad som kan kännas som evigheter. Landade i Bondstan strax efter 15-snåret & det slår mig att det fortfarande är ljust ute! Glad i hågen gick jag in en tväris för att släppa ut lill-vovven samt göra käk å...

Ovido - Quiz & Flashcards