Alla inlägg den 4 december 2011

Av Linn Mörtzell - 4 december 2011 16:26

Ligger nedkrupen i soffan med raggisar & gubbens grovstickade tröja. Är så himla trött. Tror nästan jag somnade till en snärt då Emil & Jesper klev innanför dörren. Tur var det, då fick jag vakna till liv. Har precis gjort ett nytt försök att tillverka (& dricka) Chai Latte. Jag vet inte..det är nog ingenting för mig. Har dock strött över lite stött kardemumma vilket gjorde det ett litet uns godare..

 




Annars har jag pysslat omkring mest hela dagen. Har hunnit tvätta (ja, det råder tvätthysteri i vårt Villerkulla), tumla, stryka, renbädda, sortera, fixa i mönsterpärmen & klickat hem några till julklappar. Har även hunnit bråka med Nintedno Wii:et. Fortfarande fungerar INGEN av dosorna. Dom lyser inte ens trots att jag bytt batterier i bägge. Går inte att synka eller någonting. Typiskt! Jag som vill dansa zumba! 

Hittade även ett gäng GAMLA skivor i tv-bänken som jag poppat idag. Herregud vilka fynd! :D

Det har faktiskt blivit vinter här idag. Det har snöat på ganska bra mest hela dagen. Mysigt är det. Hoppas nu innerligt på lite kallgrader så det får ligga kvar..

       


Mattias är fortfarande på jobb & bör vara hemma vid 18-snåret. Då ska vi sätta oss ner & beställa hem lite nya kläder till honom. Inte ofta han på eget bevåg Vill köpa nya kläder. Lika bra att smida medans järnet är varmt.

Känner förövrigt att jag borde gå ut & skotta, något jag vid rätt tillfälle kan tycka är ganska rogivande & härligt. Men idag..idag finns inte orken till just någonting *gäsp*.

Imorgon ringer uret redan vid 04.30 Jag hade tänkt hinna haka på gubben till nya Cafèet LÀmanda imorgon bitti innan jobbet. Hon öppnar 05.00, vilket jag tycker är helt suveränt. Nåväl, jag hoppas jag tar mig upp bara :)  


Nej gudars vad jag flamsar om ovesäntliga ting idag. Nu blir det till att ta det piano resten av kvällen. Kanske ser vi en film eller två?    

Ovido - Quiz & Flashcards