Alla inlägg den 3 december 2011

Av Linn Mörtzell - 3 december 2011 08:46

..tidiga mårnar. Somnade utslagen på sofflocket igårkväll. Rättare sagt före 21-snåret ;) Jag är som tidigare nämnt inte det minsta kvällsmänniska. Men då var man "up and going" klockan 07.00 idag igen. Älskar tidiga mörka mårnar. Slå igång tv:n, tända lite ljus, fejkbrasan..dricka en kaffekopp & bara njuta av lugnet. Man blir dock lite smådeppad när man kikar ut genom fönstret. Vart är snön?! Vart är julkänslan?!

 


Gubben kom nyss hem från nattjobb & har kypit ner i sängen. Skittrist tycker Linnsan! Har inte fått haft honom hemma en lördag på säkerligen 5 veckor. Och nu, så sover han för att sedan vakna, vara hemma en stund & jobba igen I guess. Jag har full förståelse, men det är för det urk & blä..hehe. 

Jag hade hoppats att vi skulle hinna åka lite skridskor idag. Men han kommer visst inte åt sina grejer tror jag. Därav ska jag ist damma av det gamla Wii:et & dansa zumba & träna på Fit-brädan. Hoppas det funkar dock! Sist jag startade upp det funkade ingenting. Svärfar hade samma problem med sitt. Jag undrar om det kan bero på dosorna? Då vi lånat av varrandra, kanske bara "ens egen" dosa kan synka ihop med sitt egna wii? Någon som vet? 


Igår fick jag hem beställningen från Nelly. Vart totalt förälskad i skorna! Jag trodde det var kilklackar, men dessa heter tydligen "wedges". När jag visade dessa på internet innan jag beställt dom, frågade Mattias om jag verkligen ville gå på julbordet iförd "pjäxor". Hahaha! När dom väl anlände & jag fick dom på foten lät han dock nöjd. Klänningen ska jag "modda" lite..den var småtrång över höfterna ;P Ingen som inte går att råda bot på. Har skickat efter lite fashiontape för att den skall hållas på plats. Allt tonas ner med en snygg poncho. Jo, detta blir då (mest troligt) en del av outfiten för Julbord den 17:e med gubben & hans kollegor. Längtar! :) Var så himla längesedan man fick klä upp sig..

       


Idag ska jag kolla upp flygbiljett till systeryster som återigen kommer upp i vinter/vår & stannar i 5 veckor. Det blir gräjjhöjjta det! Revansh i Monopol ska jag ha..Ohyes! Hon ska praktisera hos oss även denna gång, men dock ej i köket. Hon kommer få ta hand om konferenser & serveringsbiten denna gång :) Kommer gå finfint! 

Nu ska hänga upp en tvätt, göra mig en macka & sedan kika på lite av veckans inspelade program som jag missat. Älska inspelningsbar boxer <3 


Ovido - Quiz & Flashcards