Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Torsdag..

Av Linn Mörtzell - 22 september 2011 10:33

& igår var det onsdag. Gårdagen var en vilodax deluxe! Vi sov länge, åkte ut & handlade en liter mjölk & ett ostpaket. Därefter slängde vi oss i soffan & käkade frulle medans vi avverkade massa gamla inspelade program. 

När klockan visade ca 15.00 dukade jag av frukosten från vardagsrummet medans gubben åkte för att hämta ut mitt Nelly-paket som anlänt. Vart sjuukt nöjd över speciellt två par brallor som jag beställde. Kan visa upp skönheterna senare :)


Jag har nyss (?!?) vaknat & sitter med morgonkaffet i handen. Gubben har jobbat natt & ligger just nu & sussar. Jag har inte en blekaste om vad som komma skall under dagen..

Vädret är as usual grått, trist & regnigt. Det är visserligen mysigt om kvällarna, men på dagtid blir jag bara trött & slö. Borde egentligen inte skriva detta, men jag gör`t ändå..jag vill ha snöö! Jaja, jag VET att så fort de vita..hum?..kornen? (paha!) nått backen kommer jag vilja ta tillbaka vartenda ord jag just skrev. 


Återkommer med bilduppdatering lite senare :)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Mörtzell - 15 april 2012 08:13

Godmorgon i stugan..   Har varit allmänt less bloggen då det känns som jag bara matar ut samma saker mest hela tiden. Dock har jag under uppehållet fått en & annan kommentar om att det faktiskt finns folk som ändå tycker jag skriver bra. Det är j...

Av Linn Mörtzell - 19 februari 2012 09:08

Vaknade upp i ett vinterland. For real. Vi har haft riktigt busväder i dagarna två & snön VRÄKER ner. Fifan. Känns som vilken decemberdag som helst? Har ganska nyvaknat & slurpar kaffe i väntan på damernas alpina på televisionen. Go Vonn! Hade tänkt ...

Av Linn Mörtzell - 12 februari 2012 18:37

Idag klev vi upp i god tid. 07.05 stod frullen klar & vi käkade, samt såg tv i godan ro. Efter detta var det dags att klä sig för en dag i backen. Kokade oss lite varm Obo`y & bredde lite mackor & packade ner i väskan. Åkte dock inte iväg på någon lå...

Av Linn Mörtzell - 11 februari 2012 17:41

Denna dag har sannerligen gått i lugnets tecken. Slog upp mina blå vid 07.30 & fick för mig att kliva upp. Det är ju rena rama sovmorgonen när man är van att klockan ringer runt 05-snåret. Fick dock order av gubben att ligga kvar & försöka sova ut (l...

Av Linn Mörtzell - 9 februari 2012 20:03

Idag var jag hemma i tid för första gången på vad som kan kännas som evigheter. Landade i Bondstan strax efter 15-snåret & det slår mig att det fortfarande är ljust ute! Glad i hågen gick jag in en tväris för att släppa ut lill-vovven samt göra käk å...

Ovido - Quiz & Flashcards