Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Rubrik saknas

Av Linn Mörtzell - 4 september 2011 19:55

Har nyss kommit upp från ett varmt & skönt bad. Låg & tittade på vinden som ven i trädtopparna från badkaret. Hur mysigt som helst. Har tänt vad som kan kännas som tusentals ljus i Villerkulla & lyssnar i skrivande stund på Melissa Horn. Bara älskar hennes nya låt, "Under löven".


Sen senaste inlägget jag skrev har jag hunnit fylla upp frysen med diverse godsaker. Brownies, bullar & olika sorters småkakor. Bra att ha när man får oväntat besök. Kokade en omgång med palt som fick bli gårdagens middag. Väldigt uppskattat av gubben. Vi tillbringade resten av kvällen på sofflocket till följd av tidig kväll. Kändes härligt! <3


Idag har jag varit ensam mest hela dagen. Gubben fick en långresa till Umeå. Hoppas han får möjlighet att smita in på en affär & leta fram te:t som svägerskan tipsat mig om. Det är ett ekologiskt te från Friggs med smak av "Sweet applepie". Jag är förövrigt ett stort fan av ekologiska produkter. Lägger gladeligen ner någon extra krona på just det! Finns dom som tycker det är onödigt/löjligt. So be it? Känns bra i hjärtat..för Mig. Allt som bakats under helgen har bakats på eko.


   


Har även "beställt" hem massa olika te-sorter genom pappa i Uppsala. Längtar tills dessa anländer! Har dock konstaterat att jag verkligen vill ha en teservis. Har googlat runt lite idag. Har hittat underbart vackra koppar..dessa ingick dock inte i en servis & jag har inte hittat en tekanna ännu. Dessutom är jag fattig som en kyrkråtta :P 


Har även varit ner i källaren idag & mätt frysen som står där. Det är hemskt. En toksnygg gammal Electrolux-frys i NYSKICK står alltså undangömd i mörkret nere i källaren. Jag bara SKA ha upp den. Det finns dock några problem..den går INTE igenom källardörren utan är "inbyggd" i huset, samt att jag absolut inte har en susning om vart jag skulle kunna få plats med den. Jag har lite att fundera & klura på helt enkelt..

 


Nu ska här plockas fram inför arbetsvecka. Ska brygga mig i tekopp & ladda batterierna. Denna helg har gått på tok för fort..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Mörtzell - 15 april 2012 08:13

Godmorgon i stugan..   Har varit allmänt less bloggen då det känns som jag bara matar ut samma saker mest hela tiden. Dock har jag under uppehållet fått en & annan kommentar om att det faktiskt finns folk som ändå tycker jag skriver bra. Det är j...

Av Linn Mörtzell - 19 februari 2012 09:08

Vaknade upp i ett vinterland. For real. Vi har haft riktigt busväder i dagarna två & snön VRÄKER ner. Fifan. Känns som vilken decemberdag som helst? Har ganska nyvaknat & slurpar kaffe i väntan på damernas alpina på televisionen. Go Vonn! Hade tänkt ...

Av Linn Mörtzell - 12 februari 2012 18:37

Idag klev vi upp i god tid. 07.05 stod frullen klar & vi käkade, samt såg tv i godan ro. Efter detta var det dags att klä sig för en dag i backen. Kokade oss lite varm Obo`y & bredde lite mackor & packade ner i väskan. Åkte dock inte iväg på någon lå...

Av Linn Mörtzell - 11 februari 2012 17:41

Denna dag har sannerligen gått i lugnets tecken. Slog upp mina blå vid 07.30 & fick för mig att kliva upp. Det är ju rena rama sovmorgonen när man är van att klockan ringer runt 05-snåret. Fick dock order av gubben att ligga kvar & försöka sova ut (l...

Av Linn Mörtzell - 9 februari 2012 20:03

Idag var jag hemma i tid för första gången på vad som kan kännas som evigheter. Landade i Bondstan strax efter 15-snåret & det slår mig att det fortfarande är ljust ute! Glad i hågen gick jag in en tväris för att släppa ut lill-vovven samt göra käk å...

Ovido - Quiz & Flashcards