Direktlänk till inlägg 3 september 2011

Tillfreds

Av Linn Mörtzell - 3 september 2011 11:57

Vaknade vid 8-snåret imårse av att jag hörde en skåplucka i köket slå igen. Förstod direkt att Matteponken kommit hem från nattpasset. Låg kvar & lyssnade på regnet som smattrade utanför fönstret en stund innan jag väckte lill-vovven & gick ner..

Där stod älskade gubben & var i full huggning med att duka fram frukost åt oss i vardagsrummet. Han blev en smula besviken att jag hade vaknat då han ville hinna färdigt samt tända ljus, för att sedan få komma upp & väcka mig.

Det serverades bröd, olika pålägg, kokta ägg, yogurt, kaffe & te. Hur söt är han inte, gubben min? Vi åt i lugn & ro medans vi pratade om allt & inget. Kan man få en härligare start på dagen? Thanks bejb <3


Vi har just kommit in från en tur på samhället. Gjorde Dollars & Ica. Jag ska strax bädda sängen & plocka ihop det jag stökat till i syrummet. Efter det blir det bullbak & paltkokning. Bakade Leila`s Chocolate chip walnut brownies & vaniljdrömmar igår. Måste erkänna att "browniesen" inte kom ut så som jag ville. Har bakat dessa gobitar tusen gånger & fått det ultimata resultatet varje gång..utom nu. Jag blev sjukt chockad & hade inte ens kunna tänka tanken på att man ens KAN misslyckas med dessa.

Nåväl..dom ligger väl förpackade i frysen då det iallafall inte vart något fel på smaken. Men Jenny, om du läser detta så tas dom inte med på jobbbet på måndag ;P Det vore ett personligt nederlag..haha! Men ni är välkomna att inta chokladchocken i Bondstan istället :)


Dags att slurka i sig en kaffekopp för att seadn göra lite nytta. Återkommer ikväll med en liten bilduppdatering..


All kärlek <3







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Mörtzell - 15 april 2012 08:13

Godmorgon i stugan..   Har varit allmänt less bloggen då det känns som jag bara matar ut samma saker mest hela tiden. Dock har jag under uppehållet fått en & annan kommentar om att det faktiskt finns folk som ändå tycker jag skriver bra. Det är j...

Av Linn Mörtzell - 19 februari 2012 09:08

Vaknade upp i ett vinterland. For real. Vi har haft riktigt busväder i dagarna två & snön VRÄKER ner. Fifan. Känns som vilken decemberdag som helst? Har ganska nyvaknat & slurpar kaffe i väntan på damernas alpina på televisionen. Go Vonn! Hade tänkt ...

Av Linn Mörtzell - 12 februari 2012 18:37

Idag klev vi upp i god tid. 07.05 stod frullen klar & vi käkade, samt såg tv i godan ro. Efter detta var det dags att klä sig för en dag i backen. Kokade oss lite varm Obo`y & bredde lite mackor & packade ner i väskan. Åkte dock inte iväg på någon lå...

Av Linn Mörtzell - 11 februari 2012 17:41

Denna dag har sannerligen gått i lugnets tecken. Slog upp mina blå vid 07.30 & fick för mig att kliva upp. Det är ju rena rama sovmorgonen när man är van att klockan ringer runt 05-snåret. Fick dock order av gubben att ligga kvar & försöka sova ut (l...

Av Linn Mörtzell - 9 februari 2012 20:03

Idag var jag hemma i tid för första gången på vad som kan kännas som evigheter. Landade i Bondstan strax efter 15-snåret & det slår mig att det fortfarande är ljust ute! Glad i hågen gick jag in en tväris för att släppa ut lill-vovven samt göra käk å...

Ovido - Quiz & Flashcards