Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Linn Mörtzell - 12 januari 2012 19:50

Hejbara! Nu har snart ännu en arbetsvecka nått sitt slut. Veckan har rullat på i vanlig ordning. Kände mig lite sliten i tisdags & onsdags. Nästan så jag trodde det var sjukdom på G. Men icket! Bara för jag blev tvärpigg igårkväll bar det av med gubben & brädorna till Prästberget som äntligen slagit upp portarna för säsongen..


Eftersom jag äntligen har lärt mig bromsa samt kände jag mig kraftigt less på att GÅ upp i backen var det nog hög tid att göra bort den största fasan med detta..liftjävulen!


Efter att ha släppt förbi ungefär alla åkande besökare ett par, tre varv (haha) tog jag med hjälp av gubben mod till mig & hoppade på. Vi delade givetvis lift. Efter att ha åkt ca 5 meter fick jag total panik & började gråta värre än Lille Skutt! Hela vägen upp grät jag..& hyperventilerade av rädsla. Haha! Tur att Mattias är så lugn & pedagogisk som männska. Där behövde jag verkligen en extra hand..bokstavligt talat.

För att göra en lång historia kort, så tog jag mig både upp & ner några gånger till under kvällens gång. Lårmusklerna värkte, jag ramlade minst sjuhundraåttiofem gånger..men lika glad var jag för det! Älskar`t! Längtar redan till helgen då det bär av mot Vittjåkk..

 


Idag när jag kom hem från jobbet blev det rensning i köket. Skafferi, kyl & frys. Tror seriöst jag kastat 6 påsar med trash i afton. Sjukt vettni. Efter det drog jag fram med snabeldraken, skurade trappen & tvättar mattor i skrivande stund. Inte direkt en planerad storstädning. Egentligen. Well, well Skönt att ha det gjot innan helgen (om än jag sedvanligt kommer städa på söndag igen). 

Beställde dagslinser i förrgår som ska bäras vid exempelvis brädåkning. Blir ju bäng i kolan utan glasögon. Dom damp då ner i lådan redan idag?! Det tackar vi Lensway för. Har seriöst inte haft linser på närmare 10 år. Lärde mig aldrig vad som var ut & in på eländet :P Hoppas verkligen det går bättre nu. Värt ett försök iaf. 


Nu ska jag krypa ner i soffan med en kvällskopp av "det svarta guldet". Inväntar gubben..då han är hemma från träningen blir det till att kika på Sveriges mästerkock. Yesbox. 

Ovido - Quiz & Flashcards