Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Linn Mörtzell - 8 januari 2012 08:48

Bad gubben väcka mig innan han skulle rulla vidare för en dag i arbetets tecken. Sagt & gjort. Klev upp strax efter 07.00 Ligger nedkrupen i soffan iförd OnePiece:n & bara mår gott. Som jag tidigare nämnt älskar jag tidiga mårnar! Dagens första kaffekopp är intagen & jag känner att detta kommer bli en bra dag. 


Har haft långhelg. Riktigt behagligt må jag säga. Hade svärmor på besök tor-fre. Dessvärre somnade jag i soffan före fan torsdagkväll. Sov närmare 12 timmar. Sjukt, men säkert behövligt. I fredags var det dags..mitt premiäråk på snöbrädan skulle ske. Vi packade in oss i bilen & åkte till Prästis. 

Efter att ha promenerat upp för lill-backen bar det av! Det gick..hmm..sådär. Men OJ så roligt det är! Efter ett par timmars åkande började jag lite smått förstå hur jag ska fördela vikten osv..det svåraste är att bromsa. Vilken jag helt enkelt löser genom att lägga mig ner :) Nä, nu är det bara öva. Känner verkligen att detta (inte helt otippat) är min grejj. Har saknat att få vistas i backarna.

Hoppas jag hinner åka någon vända nu till veckan. Mest troligt blir det Vittjåkk nästa helg. Lilla backen har öppnat & det vore ju perfekt för mig att öva i. Måste lära mig åka lift också. Huga! Men, övning ger färdighet. 

   


Nu ska jag strax ställa mig & stryka lite tvätt. Gjorde bort resten av städningen igår. Ska städa ordning lite i hallen. Det är jackor, mössor täckisar & vantar all over the place! Skulle verkligen behöva lite ny, smart förvaring. En ordentlig skohylla/skoskåp vore inte heller helt fel! 


Kvällen bjuder på Bingolotto & kanske en film :)




Ovido - Quiz & Flashcards