Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Linn Mörtzell - 19 februari 2012 09:08

Vaknade upp i ett vinterland. For real. Vi har haft riktigt busväder i dagarna två & snön VRÄKER ner. Fifan. Känns som vilken decemberdag som helst? Har ganska nyvaknat & slurpar kaffe i väntan på damernas alpina på televisionen. Go Vonn! Hade tänkt rulla ut en sväng till jobbet & göra ett kort, men intensivt ryck för att underlätta inför morgondagen. Men..jag har ingen som helst lust! Får skylla mig själv imorgon istället..Som vi jobbat & slitit häckarna av oss senaste veckorna känns det som en helgs vila sitter på sin rätta plats :)


Hade förövrigt sett fram emot att bege mig ut i backen i helgen. Men gubbs jobbade visst, samt att liften var stängd igår pga. hård sidvind. Vi taggar för nästa helg istället! Då ska jag nog prova att åka lift helt på egen hand. Lika bra att lära sig så fort som möjligt, så det inte blir ett hinder i framtiden. Vill ju kunna ta bilen & bege mig upp till backen alene då Mattias exempelvis jobbar. 


Slog mig igår att det verkligen är nära nu. Nära tills systeryster kommer på besök! Hela 5 veckor kommer hon bo & leva i goa Nörrland. Vi längtar allihop tills hon anländer! På vardagarna ska hon slita hund med mig, kockis, Glommers & så småningom "en fliickaaa, jaaa?!" (internskämt)  i restaurangen. Då vi inte gör det ska vi mysa ute i grillplatsen, åka utförs, låna skoter & åka slättförs & bara ha det gött!






     

Slänger upp en & annan rogivande bild från helgen..den har som synes gått i vilandets tecken :)

Ovido - Quiz & Flashcards