Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Linn Mörtzell - 5 februari 2012 08:46

Jag har inte gått i graven. Har bara så himla fullt upp. Det är framförallt vääldigt mycket på jobbet i dessa tider. Därav kommer blogginläggen dessvärre komma mer sällan än tidigare. Men, jag kommer inte sluta skriva. Absolut inte. Detta är ett perfekt tillvägagångssätt för mig att hålla min familj & mina vänner nere i sköna, gröna Dalarna uppdaterade, samt ge viss insikt i mitt vardagliga liv. 


Känner att denna säsong går lite (?!) trögt för mig i år. Vet inte vad det beror på riktigt. Det är väll dock väldigt mycket som ligger i luften känns det som. Kanske är det? Mer om det vid ett annat tillfälle..


Vi har haft smällkallt efter att ha gått & blivit bortskämda med endast några få minusgrader mest hela vintern. Igår visade tempen upp emot -40 isbjörnar inom kommunen. Burr! Men, det var klarblått på himlen & strålande sol. Så himla vackert! Gick ut på bron & tog lite bilder..

 



Sitter just nu & slurpar i mig en kaffekopp. Fick just så pass ihop till en kopp. Måste tralla iväg till affären senaren & handla lite känner jag. Inväntar gubben som jobbat natt inatt. Han borde ha varit hemma redan så jag förmodar att han somnat på taxi. Hoppas nästan det för då kanske han är pigg(are) när han kommer hem! Idag blir det slösöndag på soffan. Ska kika på nya Twilight-filmen & bara ha det gött.


Vi som hade tänkt åka iväg till Malå..eller någonstans idag för att åka lite snöbräda. Typiskt att det blev så kallt. Jättelängesedan vi åkte nu. För min del är det inte alls bra att det går för länge mellan gångerna då jag blir mer & mer rädd. Not good, not good. 



Nä, nu ska jag stryka lite tvätt!


Ovido - Quiz & Flashcards