Alla inlägg den 15 april 2012

Av Linn Mörtzell - 15 april 2012 08:13

Godmorgon i stugan..


Har varit allmänt less bloggen då det känns som jag bara matar ut samma saker mest hela tiden. Dock har jag under uppehållet fått en & annan kommentar om att det faktiskt finns folk som ändå tycker jag skriver bra. Det är ju alltid kul att höra. Såg precis att jag fortfarande har ett antal personer som dagligen klickar sig in här. Kul!


Kort sammanfattning av vad som hänt då?..Hum? 

För det första har systteryster hunnit vara här i veckorna fem. Lämnade av henne på flyget för hemfärd för exakt en vecka sedan idag. Tiden har gått så snabbt! Chartern på jobbet är över för denna gång, & ett inre lugn har infunnit sig hos alla medarbetare tror jag. 

Vi har även hunnit fira påsk med kanonväder! Lite tröligt att jag var febrig & orkeslös. Men vädret vägde upp den biten. Ligga ute på renskinnet & känna solens strålar framför öppen brasa, that`s life! Slänger in lite bilder..


                   


Trots min åkrädsla hann vi vara upp både Rävaberget & Jan-Svensa. Riktigt bedårande däruppe. Gubben åkte bräda både upp & nedför Jan-Svensa. Hade önskat att jag också hade haft ork att ta med snöplankan. Ja, inte för att åka från Jan-Svensatoppen då, nejnej. Vill inte knäcka ännu ett ben i kroppen. Men dock för att finåka lite runt i skogen. Men, men..jag & Millson satt ändå rätt bra i pulkan. En önskning är nog ändå att vi hade en egen skoter nästa påsk. Det vore något..


Då gubben har jobbarhelg har jag passat på att måla hallgolvet uppe. Äntligen är det gjort! Det vart SÅ mycket bättre. Är supernöjd. Har hunnit möblera om lite..ja, väldigt lite blev det :P Har delat på divansoffan (ni som besöker Villkerkulla kommer tro det har brunnit för mig!) så att vi numera har två soffor, varav en står på sniskan. Nåja, jag kände att jag ville ha lite "nytt". Idag ska jag sy litegrann hade jag tänkt. Ska "sy bort" puffärmarna från en tröja jag annars hade älskat. Funderar på att sticka/virka ett hårband. Har hittat ett så innibomben snyggt. Dock är beskrivningen på engelska, vilket försvårar det hela då man inte alls kan termerna. Sen ska det virkas, inte stickas. Tycker jag är mycket svårare. Men nu, nu tror jag att det är dags att hoppa i kläderna & göra ett besök på solariet. Hade hoppats solen skulle visa sig idag, men icket. Mulet & snöfall..blah! 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards